معاون سازمان ملی استاندارد در گفت وگو با پانا مطرح کرد:

سازمان استاندارد پیشرو در واگذاری تصدی گری های دولتی

معاون سازمان ملی استاندارد گفت: سازمان ملی استاندارد یکی از پیشروترین سازمان ها در واگذاری امور و تصدی گری های خود است به طور مثال بیش از 2800 آزمایشگاه و 100 شرکت بازرسی همکار با این سازمان وجود دارد .

کد مطلب: ۶۰۰۳۰۴
لینک کوتاه کپی شد

وحید مرندی مقدم در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی پانا در خصوص وظایف و خدماتی که در سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی کشور امکان برون سپاری دارند ،گفت: سازمان ها و دستگاهها باید به سمت واگذاری امور تصدی گری به بخش خصوصی حرکت کنند و بر این اساس در سازمان استاندارد نیز اقدامات مناسبی نیز صورت گرفته است .
مرندی مقدم با بیان اینکه آزمون های تایید صلاحیت برگزار و امور مربوط به آنها واگذار شده است ، تصریح کرد: در این آزمایشگاهها بیش از 5 متخصص وجود دارد که با توجه به 2800 آزمایشگاه همکار بخش عمده ای از خدماتی که در گذشته توسط آزمایشگاههای استاندارد انجام می شد به بخش خصوصی واگذار شده است .
معاون سازمان ملی استاندارد ادامه داد: همچنین بیش از 100 شرکت بازرسی وجود دارد که در زمینه بازرسی های خودرو ،شهر بازی ،آسانسور و سایر موارد این فعالیت ها را انجام می دهند بنابراین می توان گفت اغلب امور تصدی گری به بخش خصوصی واگذار شده و کار نظارت بر آنها در دست انجام است .
مرندی مقدم با بیان اینکه خدمات گیرندگان از سازمان استاندارد غالبا واحدهای تولیدی یا صادراتی هستند ،گفت: سامانه ای طراحی شده که خدمات ،مکاتبات و درخواست ها در این سامانه ثبت می شود و قابل پیگیری و نظارت است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار