دومین کنگره بین المللی سلامت همراه در شیراز گشایش یافت

دومین کنگره بین المللی سلامت همراه با تمرکز بر تحقیقات در زمینه دریافت خدمات سلامت از طریق ارتباطات موبایل و فناوری های چند رسانه ای صبح امروز در شیراز گشایش یافت.

کد مطلب: ۶۰۰۱۹۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا فارس، دکتر کامران باقری لنکرانی رئیس مرکز سیاستگذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز و رئیس این کنگره گفت: سلامت همراه اصطلاحی است که برای برنامه‌های کاربردی که در زمینه سلامت عمومی توسط دستگاه‌های تلفن همراه و فناوری ارتباطی پشتیبانی می‌شوند، کاربرد دارد.

وی ادامه داد: 80 میلیون سیم‌کارت در کشور فعال است که بیش از 50 میلیون آن تلفن هوشمند است و به جز یک دهک شاید تمام دهک‌ها به این فناوری دسترسی دارند.

هدف اصلی این کنگره ایجاد فضای تبادل ایده ها، مفاهیم، تکنیک ها، آزمایش ها و برنامه های کاربردی دستگاه های ارتباطی موبایل مانند تلفن های همراه، کامپیوترها و رایانه های شخصی جیبی در استفاده از خدمات و اطلاعات بهداشت و سلامت است و صاحبنظران از کشورهای انگلستان ، هلند ، استرالیا ، رومانی ، ترکیه ، مکزیک و یونان در این کنگره دو روزه حضور دارند.

لنکرانی اضافه کرد:موضوع استفاده از فناوری ارتباطات در بیمارستان‌ها و برای تولید تصاویر الکترونیک رادیولوژی کاربرد دارد ، رادیولوژی الکترونیک اکنون همه‌گیر شده و دیگر کسی کلیشه و فیلم چاپ نمی‌کند .

وی بیان کرد: ما در بحث سلامت و پایش سلامت تلفن همراه نوپا هستیم و هنوز از این ظرفیت برای پایش بیماران و درمان آن‌ها از امکانات موجود در فضای تلفن همراه استفاده نمی‌کنیم به سبب این‌که کاری بین بخشی است و نیاز به دانش‌های متفاوت دارد.

به عنوان زیر مجموعه ای از سلامت الکترونیک ( eHealth )، دومین کنگره بین المللی سلامت همراه شیراز- 95 به طور عمده بر موضوعاتی از قبیل دریافت خدمات سلامت از طریق ارتباطات موبایل و فناوری های چند رسانه ای تمرکز دارد.

دکتر جلیل معصومی سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شیراز و دبیر اجرایی کنگره نیز از ارسال 400 مقاله به دبیر خانه این کنگره و حضور 500 نفر از استادان دانشگاه و صاحبنظران داخلی و خارجی خبر داد و افزود: طی روزهای برگزاری کارگاههای تخصصی پیرامون سلامت همراه نیز برگزار می شود.

18 مقاله برای سخنرانی و ارائه در این کنگره انتخاب شده و 230 مقاله نیز بصورت پوستر ارائه می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار