معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان:

پایین بودن سن ازدواج یک معضل فرهنگی است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: پایین بودن سن ازدواج ناشی از یک معضل جدی فرهنگی و اجتماعی است و به دلیل عدم آمادگی ذهنی فرد منجر به طلاق خواهد شد.

کد مطلب: ۶۰۰۱۵۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا کردستان،علیرضا آشناگر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان کردستان با "موضوع ازدواج" که در سالن جلسات معاونت سیاسی امنیتی استانداری کردستان برگزار شد اظهار داشت: ازدواج امری نیکو و پسندیده بوده و در همه ادیان بر آن تاکید شده است.

آشناگر افزود: اگر از مسائل و مشکلاتی که در امر ازدواج است غفلت شود نشانه‌ایی از یک مشکل بزرگ است و باید به آن رسیدگی شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین دلایل برای ایجاد چنین کمیته‌هایی هم‌افزایی بوده و اگر این کار صورت نگیرد معنای همکاری و همفکری از بین خواهد رفت.

وی افزود: اگر یک کمیته مشخص مسوول برگزاری و سامان دادن به امر ازدواج باشد و سایر نهادها و ارگان‌ها با هماهنگی آن کمیته اقدام به انجام مسائل مربوط به ازدواج کنند از بسیاری از موازی کاری‌ها جلوگیری خواهد شد.

آشناگر به آمارهای ارائه شده در بحث ازدواج و طلاق اشاره کرد و افزود: نباید تنها به تعداد ازدواج و طلاق توجه کرد و باید بر اساس متوسط کشوری و شرایط جغرافیایی و اجتماعی یک جامعه این آمارها را تحلیل و تفسیر کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: در کل کشور اعتبارات خوب و مناسبی برای حوزه فرهنگ و مسائل مربوط به آن در نظر گرفته شده است که متاسفانه به دلیل عدم ارتباط و هماهنگی دستگاه‌ها با یکدیگر این اعتبارات در مسیر درست هدایت نشده و نتایج مطلوب نیست.

وی افزود: معنای عدم موازی کاری انجام ندادن کارها توسط ادارات نیست بلکه در امور فرهنگی و اجتماعی هرچقدر مشارکت بالاتر باشد امور به درستی پیش می‌رود.

آشناگر افزود: باید دستگاه‌های دولتی و سازمان‌های مردم نهاد در امر ازدواج فعالیت‌های خود را زیر نظر دبیرخانه کمیته ازدواج انجام دهنده تا امر ازدواج آسان و پایدار در بین افراد جامعه نهادینه شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان خاطر نشان کرد: باید احساس مسوولیت مردم در امور اجتماعی افزایش یابد و هنگامی که هم‌افزایی در امور صورت نگیرد نشان از نقص و کمبود در آن حوزه است و باید به صورت جدی این عدم هم‌افزایی پی‌گیری شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار