بیش از ۱۹ هزار نفر طی سال جاری در کردستان وام ازدواج دریافت کرده اند

معاون فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان کردستان گفت: از آغاز سال جاری تا ۱۸ بهمن ماه ۱۹ هزار و ۳۷۸ نفر با میانگین ۹ میلیون و ۶۰۰ میلیون تومان وام دریافت کرده اند.

کد مطلب: ۶۰۰۱۴۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا کردستان،هیرش رضایی معاون فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان کردستان در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان با موضوع ازدواج که در دفتر معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان برگزار شد، گفت: آذر ماه سال جاری از سوی وزارت ورزش جوانان به استان های سراسر کشور ابلاغ داده شد که کمیته ساماندهی امور جوانان با نظارت اداره ورزش و جوانان در استان تشکیل شود و در این راستا جلساتی تشکیل شده است.

وی افزود: در این جلسه به مصوبات جلسه قبل می پردازیم و موضوع مهمی که اکنون وجود دارد فعالیت ادارات و ارگان هایی است که در راستای اهداف این کمیته فعالیت هایی انجام می دهند و از آنها در خواست می شود که گزارش فعالیت و عملکرد خود را به دبیر خانه این کمیته یعنی اداره کل ورزش و جوانان ارسال کنند.

معاون فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان کردستان اظهار داشت: موضوع دیگری که باید بررسی شود تسهیل دادن وام ازدواج به جوانان است که برخی کمبود اعتبار یا وجود ضامن را بهانه می کنند و باید این موضوع بررسی شود تا جوانانی که در شرف ازدواج هستند به آسانی تسهلاتی را دریافت کنند.

رضایی گفت: از سوی بانک های عامل در استان از آغاز سال ۹۵ تا ۱۸ بهمن ماه سال جاری ۱۹ هزار و ۳۷۸ نفر با میانگین ۹ میلیون و ۶۰۰ میلیون تومان وام دریافت کرده اند که صندوق کار آفرینی امید، بانک صادرات و ملت بیشترین همکاری و تعداد وام را در بین بانک ها به متقاضیان داده اند.

وی از برگزاری همایشی در خصوص ساماندهی امور جوانان خبر داد و گفت: در هفته های آینده همایشی را در خصوص ساماندهی و آموزش امور جوانان برگزار خواهیم کرد و در این همایش از فعالان و بانک هایی که همکاری با جوانان را داشته اند تقدیر و تشکر خواهد شد و همچنین هیات امنای مجمع خیرین ازدواج در این جلسه تشکیل می شود.

معاون فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان کردستان اظهار داشت: طبق تعهدی که داده شده است تا پایان سال جاری کلاس هایی را با همکاری امور خانواده و مدرسانی که از تهران و از داخل استان دعوت شده اند در خصوص آموزش و آمادگی جوانان قبل و بعد از ازدواج برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار