به همت کارگروه سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری قم صورت گرفت؛

بررسی راهکارهای «تربیت نیروی کارآفرین» در آموزش و پرورش

جلسه کارگروه علمی وآموزشی و پژوهشی با موضوع ” تربیت نیروهای کارآفرین در آموزش و پرورش” با حضور محمود فاضل سرپرست سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری قم در سالن جلسات بسیج فرهنگیان استان بر گزار شد.

کد مطلب: ۶۰۰۰۸۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از قم، در جلسه کارگروه علمی وآموزشی و پژوهشی با موضوع " تربیت نیروهای کارآفرین در آموزش و پرورش"، ابتدا مجتبی مرادی به نمایندگی از اعضای کارگروه تربیت نیروهای کارآفرین در آموزش و پروش، به فعالیت های انجام شده در طول دو سال و اندی اشاره کرد و بیان داشت: برخی کارگروه های تخصصی در بسیج شکل گرفته است که با بهره مندی از متخصصین بسیجی در راستای حل کردن مسائل پیش روی جامعه راه کارها عملیاتی را ارائه می دهند.

وی افزود: یکی از مسائل پیش روی کشور معضل بیکاری و تحریم های اقتصادی می باشد، که اگر اصلاحاتی در آموزش و پرورش انجام شود ودانش آموزان فارغ التحصیل کارآفرین تربیت شوند بسیاری از مشکلات مربوط به بیکاری برطرف می شود که در همین راستا کارگروه " تربیت نیروهای کارآفرین در آموزش و پرورش" شکل گرفت.

عضو کارگروه" تربیت نیروهای کارآفرین در آموزش و پرورش" با ذکر فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه تصمیم سازی کنید، گفتمان سازی کنید و با مطالبه گری مسئولان اجرایی به دنبال اجرایی کردن راه کار می آیند، افزود: طرح تربیت نیروهای کارآفرین در اموزش و پرورش در مجمع عالی بسیج استان مطرح شده است و امید است که پس از شناسایی ریشه مشکلات و اجرایی شدن موفقیت آمیز در استان قم ، به عنوان الگو بتواند به صورت یک طرح ملی در سایر استان های کشور نیز اجرا شود.

مرادی در ادامه افزود: طرحی که در حاضر آماده شده است حاصل ساعت ها تلاش و از نتایج اتاق فکر کارگروه می باشد که با همکاری بخش های مختلف آموزش و پرورش کاستی های احتمالی برطرف می شود.

وی در ادامه بخش های مختلف طرح را توضیح داد و گفت: طرح تربیت نیروهای کارآفرین در آموزش و پرورش در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی می باشد که می بایست مباحث را اولویت بندی کرد و اولویت با موضوعات زیر بنایی است.

مرادی به موضوع درآمدزایی در برخی هنرستان های سایر استان ها اشاره کرد و گفت:در استان قم سخت تر به این موضوع پرداخته شده است که لازم است دلایل عدم این اتفاق در استان مورد بررسی قرار گیرد.

معصومه سادات بهرامی سرگروه کارآفرینی استان قم و یکی از اعضای کارگروه " تربیت نیروهای کارآفرین در آموزش و پرورش" گفت: در برخی هنرستان های قم بحث درآمد زایی و کارآفرینی آغاز شده و با حمایت والدین پیشرفت های خوبی حاصل شده است که برای پیشرفت بهترنیازمند ورود هرچه بیشترمدیران مدارس به این موضوع می باشد.

وی گفت: فرهنگ سازی در مقوله ایجاد کارآفرینی در مدارس نقش بسزایی دارد که با ورود برخی مدیران مدارس با دیدگاه و رویکرد کارآفرینانه بستر هموارتر شده شده است.

بهرامی افزود: با توجه به مسائل بودجه ای بهتر است که مدیران مدارس از مباحث کارآفرینی استقبال کنند و برنامه ریزی های لازم را انجام دهند.

در این جلسه حمیدرضا سوری معاون پشتیبانی و منابع انسانی آموزش و پرورش قم، حمید غضنفری رئیس اداره حقوقی آموزش و پرورش و اعضای کارگروه علمی پژوهشی حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار