معاون اشتغال وخود کفایی کمیته امداد استان خراسان شمالی:

اشتغال به کار 203 بانوی مددجوی خراسان شمالی در موسسات دولتی وغیر دولتی

معاون اشتغال وخود کفایی کمیته امداد استان خراسان شمالی گفت: امسال 203 نفر از زنان سرپرست خانوار وهمچنین دختران مددجوی تحت حمایت دارای تخصص در موسسات دولتی وغیر دولتی مشغول به کارشدند.

کد مطلب: ۵۹۹۹۹۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا خراسان شمالی، علیرضا مرادی افزود: کمیته امداد برای توانمند سازي جوانان داراي تخصص علاوه بر پرداخت تسهیلات اشتغال، اقدام به مذاكره با ادارات، موسسات غيردولتي، شركت ها، وكارگاه هاي توليدي سطح استان نموده است ودر اين جريان توانسته اقدامات مثبتي را صورت دهد.

معاون اشتغال وخود کفایی کمیته امداد استان خراسان شمالی با اشاره به توانمندسازی جامعه هدف این نهاد و ایجاد اشتغال پایدار برای آنان، گفت: با بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی در طول امسال برای 251 نفر از مددجویان از طریق کاریابی، اشتغال زایی شده که 203 نفر از این افراد را زنان سرپرست خانوار و فرزندان دختر تحت حمایت ودارای تخصص تشکیل داده است.

مرادی با بيان اينكه این تعداد از افراد طی امسال به موسسات ، شركت ها ، بنگاه هاي اقتصادي ، فروشگاه ها و مراكز دولتي معرفي شده اند، افزود : برای به کارگیری این افراد ضمن انعقاد تفاهم‌نامه با موسسات و شرکت‌ها بسته‌های تشویقی برای موسسات کاریابی و همچنین کارفرمایانی که نسبت به اشتغال مددجویان کمیته امداد اقدام کنند، در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به مشوق هایی که برای ایجاد اشتغال برای مددجویان و افراد تحت حمایت کمیته امداد منظور شده گفت: بسته های تشویقی شامل پرداخت حق بیمه سهم کارفرما و حق الزحمه کاریابی است که علاوه بر آموزش های مهارتی به متقاضیان ارائه می شود.

معاون اشتغال وخود کفایی کمیته امداد استان کمیته امدادگفت: کمیته امداد خراسان شمالی حق بیمه سهم کارفرمایی مددجویانی که نزد کارفرمایان مشغول به کار شوند، در سال اول ۱۰۰ درصد و در سال دوم ۵۰ درصد را به کارفرمایان پرداخت می کند.

مرادی یاد آور شد: ارتباط مستقیم با کارفرما، اجرای طرح های خودکفایی اعضای خانوار مددجو،خوداظهاری مددجو، شرکت های خدماتی و طرح های کارآفرینی از انواع اقدامات و فعالیت های اشتغال در طرح های کاریابی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار