نهادینه کردن حمایت از تولید ملی در مدارس

رئیس کمیسیون تربیتی و اجتماعی هشتمین دوره مجلس دانش آموزی گفت: کلیه مصوبات این کمیسیون با توجه به امکانات و محدودیت های واقعی موجود در مدارس و حول محور تلاش برای حمایت از تولیدات داخلی قرار دارد.

کد مطلب: ۵۹۹۹۸۸
لینک کوتاه کپی شد

علی محرابی در گفتگو با خبرنگار پانا فارس گفت: این کمیسیون که شامل نمایندگان استان های فارس، یزد، بوشهر، کرمان، هرمزگان،نمایندگان مدارس خارج کشور، دانش آموزان استثنایی و اقلیت زرتشتی است از ابتدای تشکیل، در جهت رفع مشکلات دانش آموزان فعالیت داشته است .
به گفته ی محرابی با توجه به اینکه موضوع این کمیسیون تربیتی و اجتماعی است تمامی اعضاء تمرکز فعالیت خود را بر مشکلات تربیتی و اجتماعی قرار داده و برای حل مشکلات پیشنهادات و طرح هایی را ارائه داده اند و هر استان عضو این کمیسیون بر روی موضوع خاصی تحقیق کرده و گزارش خود را ارائه داده است .
رئیس کمیسیون تربیتی - اجتماعی مجلس دانش آموزی ادامه داد: در جهت رفع مشکلات تربیتی و اجتماعی دانش آموزان، اعضای کمیسیون جلسات متعددی را با مسئولین استانی و کشوری از جمله : وزرای سابق آموزش و پرورش، بهداشت و درمان، مدیران کل آموزش و پرورش، مدیران کل ورزش و جوانان ، استانداران، نمایندگان محترم ولی فقیه در استان ها، فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نواحی مقاومت بسیج، اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام و غیره برگزار و نقطه نظرات خود را با مسئولین در میان گذاشته اند .
وی در همین راستا به عنوان مهم ترین موضوعی که این کمیسیون بصورت مشخص در دستور کار قرار داده، پیگیری و به نتیجه ی لازم رسانده است، به بررسی جایگاه و نقش نهادهای مختلف اجتماعی بر ایجاد، کاهش یا حل مشکلات تربیتی دانش آموزان اشاره نمود که بر اساس جدول زیر، برای هر موضوع یکی از استان های عضو کمیسیون، مسئول پیگیری و اقدام شده و استان ها نیز نتایج بررسی های خود را به کمیسیون ارائه نموده اند .
محرابی گفت:با طرح لزوم پرداختن هر چه بیشتر به موضوع اقتصاد مقاومتی در دیدار اعضاء مجلس دانش آموزی با مقام معظم رهبری در تاریخ 11/08/95 این کمیسیون نیز عمده ی مباحث خود را به این جهت معطوف داشته و در جهت اجرایی نمودن این رهنمود ارزشمند رهبری معظم انقلاب، موضوع راه کارهای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی در مدارس را در دستور کار خود قرار داد .
علی محرابی اهم راه کارهایی که برای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی و نهادینه شدن حمایت از تولید داخلی در مجموعه ی وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد شده است را " توجه مجموعه ی وزارت آموزش و پرورش به تولیدات داخل و عدم استفاده از هرگونه محصولات خارجی در مجموعه ی این وزارتخانه از سطح وزارت تا تجهیزات مدارس، شامل تجهیزات اداری و دفتری و آزمایشگاهی و کلاسی"، روی آوردن فروشگاه های تعاونی مصرف فرهنگیان به ارائه ی محصولات داخلی در فروشگاه ها در تمامی موارد اعم از مواد خوراکی، پوشاک، لوازم خانگی ، نظارت بر بوفه ی مدارس سراسر کشور و ممنوع نمودن عرضه ی هرگونه محصولات خارجی در این مراکز، انجام کار فرهنگی و تبلیغی گسترده در مدارس و بویژه در جلساتی که در مدارس سراسر کشورتشکیل می شود{همچون انجمن اولیاء و مربیان، شورای دبیران، آموزش خانواده در راستای حمایت از تولید ملی، تهیه بروشور، پوستر، تراکت و اقلام تبلیغی در این ربطه و توزیع در مدارس سراسر کشور، استفاده از ظرفیت های انتشاراتی آموزش و پرورش بویژه کتب درسی، مجلات رشد، تربیت ، برای تبلیغ کالاهای داخلی با معرفی تولید کنندگان داخلی، گفتگو با کارآفرینان و مسئولین کارخانجات و.. را برشمرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار