لزوم برنامه‌ریزی راویان راهیان نور برای ایجاد تحول اساسی در همدان

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) با تاکید بر لزوم ارتباط‌گیری راویان با افراد، گفت: راویان باید برای اثرگذاری بیشتر و ایجاد تحول اساسی در استان، برنامه‌ریزی کرده و ضمن حفظ کمیت، کیفیت کار خود را افزایش دهند.

کد مطلب: ۵۹۹۹۷۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا همدان، سردار غلامعلی ابوحمزه با حضور در جمع راویان همدان،اظهار داشت: در حوزه روایتگری باید به چند نکته توجه داشت تا کارها به درستی انجام شود.

وی افزود: راویان شرکت‌کننده در کاروان‌های راهیان نور باید دقت داشته باشند که بیشتر نیروهایی که اعزام می‌شوند را جوانان و نوجوان تشکیل می‌دهند پس باید آنها را در این اردوهای چهار روزه به سمتی ببریم که بیشترین استفاده را ببرند.

فرمانده سپاه استان همدان با اشاره به اینکه در حال حاضر روایان بیشتر در حوزه عملیات‌ها و حوزه شکلی جنگ برای زائران توضیحاتی ارائه می‌دهند، ابراز کرد: اگرچه این کار ارزشمند است اما ماندگاری ندارد به همین دلیل باید یک گام پیش آمده و وارد ماهیت کار شهید و شهادت، دلایل تبعیت شهدا از ولایت و چرائی حضور آنها در جبهه‌ها شد.

وی افزود: زمان ما در این اردوها اندک است پس لازم است از یک نقطه شروع کرده و به قلب آنها راه یابیم و یک نکته مانند نماز خواندن، تکلیف‌گرائی و غیره را با توجه به اقتضائات آن افراد ارائه داده و در آنها شکل دهیم.

ابوحمزه تصریح کرد: باید متناسب با نیاز افراد هر منطقه مطالب مطرح شده و تنوع در موضوع و بیان نیز لحاظ شود که این کار نیز به یک طرح پخته و کارشناسی شده نیازمند است.

وی بیان کرد: روایان باید توجه داشته باشند که قلب انسان اقبال و ادبار دارد بنابراین باید کشش فرد، انگیزه و علاقه او مورد توجه قرار گیرد و گرنه کار ما نتیجه معکوس دارد پس نباید جوانان را با ارائه مطالب طولانی و یکنواخت خسته کنیم چون سبب دلزدگی آنها می‌شود.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) عنوان کرد: در مسائل معنوی و روحی باید شرایط افراد را در نظر گرفت اگر فرد ظرفیت پذیرش موضوع را داشت که مباحث را منتقل کنید وگرنه آنها را به بازدید از یادمان‌ها ببرید.

وی با تاکید بر توجه به ظرفیت افراد در پذیرش مباحث گفت: برخی افراد اهل نماز، عبادت و غیرهنیستند بنابراین نباید به صورت فشرده و یک دفعه مباحث را به آنها انتقال داد همین که ما بتوانیم تنها یکنکته مثبت را در آنها ایجاد کنیم کفایت می‌کند.

ابوحمزه بیان کرد: در دفاع مقدس نیز بسیاری از موارد اخلاقی را افراد در عمل از یکدیگر یاد می‌گرفتند و این نبود که مدام کسی از ابتدای صبح تا انتهای شب موردی را متذکر شود.

وی با اشاره به اینکه راویان باید در اعمال خود دقت داشته باشند، تصریح کرد: جوانان اگر اعمال شما را ببینند به ویژه در حوزه‌ای که پذیرش برخی کارها برای آنها سخت است زودتر تاثیر می‌پذیرند و تغییر می‌کنند چون آنها بیشترجزئیات را می بینند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) افزود: ما هرسال چند هزار نفر را به اردوی راهیان نورمی‌بریم اما کمترین نتیجه را می‌بینیم برای اینکه آنها را پس از بازگشت رها می‌کنیم پس لازم است این ارتباط پس از سفر نیز ادامه یابد.

وی با تاکید بر لزوم ارتباط‌گیری راویان با افراد،بیان کرد: راویان باید برای اثرگذاری بیشتر و ایجاد تحول اساسی در استان، برنامه‌ریزی کرده و ضمن حفظ کمیت، کیفیت کار خود را افزایش دهند.

وی خطاب به روایان گفت: آنچه سبب موفقیت یک راوی می‌شود عمل خالصانه و توجه به خانواده و همسر است پس مهمترین وظیفه شما در حال حاضر حفظ حرمت خانواده ، مهربانی، برخورد صحیح و معقول با آنها و جبران زحمات همسرانتان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار