مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی مطرح کرد :

تحصیل بیش از34هزار دانش آموز استان در متوسطه اول

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در حال حاضربیش از 34 هزار و 400 دانش آموز استان در 344 دبیرستان دوره اول متوسطه مشغول تحصیل می باشند.

کد مطلب: ۵۹۹۹۷۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا ازخراسان جنوبی ؛، عباس لامعی درحاشیه اختتامیه دومین گردهمایی سرگروه های درس فرهنگ و هنر کشور،با بیان این که 60 دبیر تخصصی وظیفه تدریس درس فرهنگ و هنر مدارس دوره اول متوسطه را برعهده دارند اظهار کرد: در این گردهمایی سرگروه های درس فرهنگ و هنر 32 استان شرکت کردند.

وی با بیان این مطلب که در این گردهمایی 4 روزه برنامه های برنامه های دبیرخانه درس فرهنگ و هنر دفتر اول متوسطه تبیین و تدوین شد، تصریح کرد: ارتقای شاخص های مهارتی سرگروه ها و ارتقای سطح آموزشی این درس در کشور از دیگر اهداف این گردهمایی بود.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از اجرای طرح خاوران شناسی در مدارس خراسان جنوبی خبر داد و افزود: آشنایی دانش آموزان با آداب ورسوم ملی مذهبی و فرهنگی شهر ودیار خود، فراهم آوردن زمینه پرورش حس وطن دوستی در دانش آموزان و تقویت احساس هویت فرهنگی ،دینی وملی در دانش آموزان ومعلمان از مهم ترین اهداف اجرای طرح فوق بود.

وی با اشاره به فعالیت 12 سرگروه درس فرهنگ و هنر در شهرستان ها و مناطق استان خراسان جنوبی، خاطر نشان کرد: درس فرهنگ و هنر ترکیبی از رشته های مختلف هنری از جمله هرهای آوایی، نمایشی، صنایع دستی، طراحی، نقاشی، گرافیک و عکاسی است.

لامعی خرده فرهنگ ها را معرف هویت فرهنگ و هنر جوامع دانست و یاد آور شد: فرهنگ و هنر در خراسان جنوبی قدمتی دیرینه دارد و آموزش و پرورش نیز در قاموس مردم این سرزمین جایگاه ویژه ای داشته به طوری که مدرسه شوکتیه بیرجند سومین مدرسهٔ آموزش به سبک نوین -بعد از دارالفنون تهران و رشدیه تبریزاست.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به قرار گرفتن خراسان جنوبی در ردیف 10 استان برتر جشنواره تدریس برتر درس فرهنگ و هنر کشور در تبریز، اضافه کرد: برگزاری کارگاه های تخصصی و برپایی نمایشگاه آثار سرگوه های درس فرهنگ و هنر کشورو بازدید سرگروه ها از امکان تاریخی و هنری استان از جمله برنامه های حاشیه این گردهمایی بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار