جشن تکلیف دختران پایه سوم ابتدایی شهرستان نهبندان برگزار شد

جشن تکلیف دختران پایه ی سوم ابتدایی شهرستان نهبندان با شرکت بیش از 230 معتکف برگزار شد.

کد مطلب: ۵۹۹۹۶۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان جنوبی ، جشن تکلیف دختران پایه ی سوم ابتدایی با حضور بیش از 230نفر از دانش آموز از آموزشگاههای شاهد حضرت رقیه،شهدای بانک سپه،نرجس دوره ی اول،زینب و فاطمه زهرا در محل مصلی امام علی شهر نهبندان برگزار گردید.

حسین پرنده مدیر آموزش و پرورش شهرستان نهبندان در این مراسم گفت:وقتى پسر يا دختر به سنّ معيّنى رسيدند و بالغ شدند، به آنان «مكلّف» گفته مى شود.

وی ادامه داد : كسى كه به سنّ تكليف مى رسد، بايد دستورهاى دينى را انجام دهد و به واجبات عمل كند و از آنچه خداوند ممنوع ساخته (يعنى محرّمات) پرهيز كند.

پرنده افزود : خداوند، براى آنكه ما به سعادت برسيم و راه صحيح زندگى را بشناسيم، هم در وجود ما «عقل» قرار داده است و هم توسّط پيامبران «دين» فرستاده است تا با عمل به راهنماييهاى عقل و دين، انسانهايى كامل و سعادتمند شويم.

وی خطاب به مکلفین گفت :اين را هم بايد بدانيم كه آنچه را خداوند بر ما «واجب» ساخته و از ما خواسته است كه عمل كنيم، كارهاى نيك و سودمند و مفيد براى ما وجامعه است و آنچه را كه «حرام» دانسته و از آن نهى فرموده است، كارهاى ناشايست و زيان آور است كه براى جسم و روح ما ضرر دارد.از اين جهت، كسى به سعادت مى رسد كه در اجراى فرمان خدا كوشا باشد و دقيقاً دستورهاى دينى را كه دستور خداوند است، انجام دهد.

مراسم با اجرای برنامه های شاد و متنوع ادامه و نماز ظهر به امامت حجه الاسلام مختاری اقامه گردید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار