رئیس سازمان بهزیستی کشور خبر داد؛

آغاز توزیع «بسته امنیت غذایی»/رشد 35 درصدی سقط‌های قانونی

رئیس سازمان بهزیستی کشور از آغاز توزیع بسته امنیت غذایی خبر داد و گفت: عیدی مستمری بگیران این سازمان امسال به طور مستقیم توسط وزارت رفاه پرداخت خواهد شد.

کد مطلب: ۵۹۹۹۶۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، انوشیروان محسنی بندپی در حاشیه دیدار با نماینده سازمان جهانی بهداشت WHO در جمع خبرنگاران با بیان اینکه توسعه کمی و کیفی اورژانس اجتماعی در 140 شهر بالای 150 هزار نفر از اقدامات سال آینده بهزیستی خواهد بود، اظهارداشت: طبق هدفگذاری‌های صورت گرفته تا پایان برنامه ششم توسعه، پوشش غربالگری شنوایی سنجی و تنبلی چشم به بیش از 90 درصد خواهد رسید این در حالیست که هم اکنون نسبت به سنوات گذشته پیشرفت خوبی در حوزه غربالگری‌ها داشته‌ایم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: در حال حاضر آگاهی‌ها افزایش یافته و به موجب اقدامات سازمان بهزیستی حساس سازی و آگاه سازی ایجاد شده است که این مسئله اهمیت بسیار زیادی دارد.

وی همچنین درخصوص سقط‌های قانونی نیز گفت: در دو سال اخیر نسبت به سنوات گذشته سقط‌های قانونی رشد 35 درصدی داشته‌اند و این در حالیست که این سقط‌ها به منظور جلوگیری از معلول زایی به صورت قانونی و با استفاده از شرع و قانون صورت می‌گیرند. در سال 94 رشد قابل توجهی در خصوص سقط‌های قانونی داشتیم به طوریکه تعداد آنها به 1350 مورد در سال 94 رسید و در سال 95 نیز طی 9 ماهه اخیر بیش از 1400 سقط قانونی در کشور صورت گرفته است.

بندپی در خصوص برنامه‌های مهم سال آتی این سازمان گفت: افزایش مهارت‌های زندگی، افزایش آموزش فرزندپروری و ... از اهداف مهم سال آینده سازمان بهزیستی هستند تا جایی که در سال جاری سامانه «ثبت الکترونیکی طلاق» را در خراسان رضوی راه اندازی کردیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: به موجب این سامانه افراد قبل از ورود به دادگاه‌ها و ثبت رسمی دادخواست طلاق و پیش از آنکه بخواهند وارد چرخه وکلاء شوند از همان ابتدا به چرخه خدمات مددکاری و روانشناسی ورود پیدا می‌کنند و در جهت حل منازعات زناشویی آنها اقدام خواهد شد.اکنون این طرح به صورت پایلوت در پنج شهر خراسان رضوی در حال اجراست، تا پایان فروردین ماه نقاط قوت و ضعف آن بررسی و در سال آینده در 11 استان کشور توسعه خواهد یافت.

به گفته وی، طرح «دادگاه‌های درمان مدار» در سال آینده به صورت پایلوت در پنج استان تهران، قزوین، البرز، سیستان و گیلان آغاز خواهد شد و این طرح ترک اعتیاد افراد با پیگیری‌های مددکاری، روانشناسی، روانشناختی توام خواهد شد و در صورت فراهم شدن مقدمات، احتمال آغاز این طرح تا قبل از پایان سال جاری وجود دارد.

محسنی بندپی با اشاره به طرح جمع آوری کودکان کار و خیابان و متکدیان نیز توضیح داد: سعی داریم تا پس از پذیرش کودکان، والدین آنها را شناسایی کنیم و چنانچه از مشکلات مالی آنها مطمئن شدیم و بر ما روشن شد که این خانواده به موجب مشکلات مالی و فقر معیشتی فرزند خود را وارد چرخه کار می‌کند حتما از خانواده حمایت شده و تحت پوشش قرار خواهد گرفت، اما چنانچه عوامل دیگری موجب ورود کودک به چرخه کار باشد بررسی خواهد شد و با هر یک از عوامل، رفتاری درخور خواهد شد.

رئیس سازمان بهزیستی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در حال رایزنی با قوه قضاییه هستیم تا چنانچه کودکی بیش از سه بار در طرح‌های جمع آوری توسط بهزیستی پذیرش و شناسایی شد دیگر وی را به خانواده تحویل ندهیم بلکه وی بد سرپرست شناسایی شده و به مراکز شبه خانواده بهزیستی سپرده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار