بيش از 90 درصد روستاهاي همدان از سيستم جمع آوري زباله برخوردارند

معاون برنامه ريزي و امور عمراني فرمانداري همدان گفت: بيش از 90 درصد روستاهاي شهرستان همدان از سيستم جمع آوري زباله برخوردارند.

کد مطلب: ۵۹۹۹۵۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا همدان، رضا زمانی گفت: دهياران بخش مرکزي و شراء براي جمع آوري زباله از روستا ها ابتدا بايد با آموزش و طرح هاي تشويقي نسبت به تفکيک زباله از مبدا اقدام کنند .

وي افزود : در روستاهايي که به دليل بعد مسافت و جمعيت کم، امکان خدمات جابجايي روزانه زباله وجود ندارد با هماهنگي و آموزش اداره حفاظت محيط زيست از طرح هاي جايگزين بهره مند خواهند شد .

رضا زماني افزود : تبديل چرخه جمع آوري زباله در بيش از 90 درصد جمعيت روستايي شهرستان همدان از روش هاي سنتي به مدرن صورت گرفته و انتقال به سايت هاي مشخص شده صورت مي گيرد .

وي ادامه داد : نسبت توليد زباله و زمين هاي آزاد براي دفن دربخش شراء سبب شده تا مديريت جمع آوري و دفن زباله در مرکز بخش و روستا هاي تابعه در روالي منظم ساماندهي شود .

اين مقام مسئول در خصوص لزوم يادگيري کشاورزان از روش هاي صحيح استفاده کود و سموم شيميايي تاکيد و خاطر نشان کرد : بر اساس ابلاغ ماده 7 آيين نامه مديريت پسماند استان ، مسئوليت هماهنگي آموزش و نظارت بر پسماندهاي ويژه و خاص بر عهده سازمان جهاد کشاورزي است .

رئيس محيط زيست شهرستان همدان گفت : کارگروه مدريت پسماند شهرستان همدان قصد دارد مديريت انواع پسماند را به تفکيک از مبدا توليد مديريت کند .

بهاره نوري صفا افزود : مجوز سايت زباله قهاوند مربوط به بيش از 10 سال پيش است و ادامه فعاليت اين سايت منوط به مطالعه زيست محيطي منطقه يا معرفي سايتي جديد است .

وي در خصوص پيشنهاد بخشدار قهاوند براي اعلام آمادگي دپوي زباله در کارخانه هاي ساخت آجر پس از خاک برداري تصريح کرد : اداره محيط زيست طبق ضوابط قانوني و محيط زيستي سايت هاي زباله را به لحاظ جنس خاک ، وزش بادهاي فصلي ، عمق آب زيرزميني و ساير معيار ها مورد مطالعه قرار خواهد داد .

بخشدار مرکزي همدان نيز گفت : مديريت جمع آوري پسماند و زباله در روستاهاي بخش مرکزي همدان به نحو مطلوب در روستا 60 هماهنگ و در حال اجرا است .

حميد عبدلي با بيان اينکه روستا هاي ده دليان ، مهوار ، گنبد و ايوک در حال مزاکره براي قرارداد جمع آوري زباله به روش مدرن هستند افزود : روستاهايي با ساکنين کم و دهياري هاي تازه تاسيسي همچون هندو و شير آباد نيز تا پايان سال سيستم جمع آوري زباله را از سنتي به مدرن تکميل خواهند کرد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار