اوجاقی:

ترکیب تیم‌های اعزامی به مسابقات جهانی و رقابت‌های تایوان متفاوت است

سرمربی تیم ملی ووشوی ایران، گفت: ترکیب تیم‌های ووشوی کشورمان به منظور حضور در مسابقات جهانی روسیه و یونیورسیاد تایوان متفاوت و مجزا خواهد بود.

کد مطلب: ۵۹۹۹۴۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا و به نقل از سایت فدراسیون ووشو، حسین اوجاقی با اشاره به تقویم رقابت‌های ووشو در سال آینده اظهار داشت: در سال 966 مسابقات مختلفی پیش رو داریم که از چهاردهم فروردین ماه، اردوهای آماده سازی را به منظور حضور در بازی‌های کشورهای اسلامی آغاز می‌کنیم.

او افزود: در هر وزن چند نفر به اردو دعوت می‌شوند و روز پانزدهم فروردین انتخابی برگزار خواهد شد تا نفرات اصلی را مشخص کنیم و اواخر اردیبهشت ماه راهی شهر باکو در جمهوری آذربایجان می‌شویم.

اوجاقی ادامه داد: اواخر خردادماه اردوهای آماده سازی به منظور شرکت در مسابقات قهرمانی جهانی روسیه و یونیورسیاد تایوان شروع می‌شود.

وی که هدایت تیم ووشوی دانشجویان را نیز برعهده دارد، گفت: با توجه به نزدیکی زمان برگزاری این دو رویداد، طی نشستی که با مسئولان فدراسیون و اعضای کادر فنی داشتیم به این نتیجه رسیدیم تا دو تیم مجزا را برای حضور در روسیه و تایوان تشکیل دهیم. پس از برگزاری مسابقات انتخابی‌، سانداکاران اعزامی به این دو رویداد مهم مشخص می‌شوند.

سرمربی تیم ملی ووشو افزود: هر دو رقابت دارای اهمیت و دشواری‌های خاص خود است و با توجه به فاصله کوتاه آن، به اوج رسانی ورزشکاران دارای اهمیت است. همچنین، آسیب دیدگی که احتمال دارد ورزشکاران را از رویدادهای بعدی دور کند باید در نظر گرفته شود.

اوجاقی تاکید کرد: با توجه به مسابقات متعدد و مهمی که سال آینده در پیش داریم، همه قهرمانان توانمند ووشو در بخش ساندا این فرصت را خواهند داشت تا برای ورزش ایران، افتخار آفرینی کنند. حتی عرفان آهنگریان و یزدان میرزایی علاقمند بودند که در صورت موفقیت در انتخابی‌ها در هر دو رویداد جهانی و یونیورسیاد به میدان بروند که امکان آن وجود ندارد، چرا که می‌خواهیم دو تیم متفاوت داشته باشیم.

سرمربی تیم ملی با اشاره به اینکه مسابقات ساندای یونیورسیاد در اوزان 52، 60، 70 و 80 برگزار می‌شود و ایران می‌تواند دو تا سه سانداکار را اعزام کند، گفت: به احتمال زیاد سه نفر اعزام می‌شوند. مسابقات بانوان هم در اوزان 52 و 60 کیلوگرم است که آنجا نیز به احتمال زیاد یک نفر راهی خواهد شد، چراکه هر کشور در مجموع دو بخش مردان و زنان، تنها چهار سهمیه دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار