سخنراني مراسم بايد متناسب با کمبودهاي جامعه و نياز نسل جوان باشد

فرماندار همدان با بيان اينکه سخنراني مراسم بايد متناسب با کمبودهاي جامعه و نياز نسل جوان باشد افزود: اين برنامه معمولا با برنامه ريزي فراوان و دعوت از سخنرانان مطرح انجام مي شود اما مسايل و مشکلات توسط متوليان مراسم به سخنرانان مدعو بدرستي منتقل نمي شود.

کد مطلب: ۵۹۹۹۳۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا همدان، علي تعالي در ستاد احياء امر به معروف و نهي از منکر شهرستان همدان گفت: تعداد قابل توجهي مراسم يادواره شهدا و ديگر برنامه هاي مناسبتي در همدان برگزار مي شود که بهره برداري لازم از اين برنامه ها انجام نمي شود.

وی با اشاره به برخي از آسيبهاي اجتماعي موجود براي جوانان، تاکيد کرد: پرداختن به مسايل سياسي روز هم لازم است اما بايد به دغدغه هاي جوانان در حوزه فرهنگي و اجتماعي نيز در اينگونه مراسم اشاره شود.

وي رعايت حقوق شهروندي و فرهنگ سازي را از جمله مواردي دانست که بيشتر بايد در برنامه ها به آن پرداخته شود و اضافه کرد: روي آوردن جوان دانشجوي ما به سيگار و قليان از جمله معضلات اجتماعي متوجه قشر جوان ما است.

فرماندار همدان يادآور شد : همدان پايتخت تاريخ و تمدن ناميده شده و از دير باز معروف به ديانت بوده و دارالمومنين ناميده شده که اين صفت را نبايد ذايل کنيم.

وي تصريح کرد : گزارشي از برخي مشکلات اخلاقي،شرعي و قانوني در واحدهاي صنفي فروش مواد آرايشي و بهداشتي داريم که بهتر است اتاق اصناف از طريق اتحاديه مربوطه به اين موارد ورود پيدا کند و به اين واحدها تذکر جدي داده شود.

فرماندار همدان افزود: گزارش اتحاديه مربوطه را در اين راستا داشته باشيم اگر محرز شد اين واحدها عليرغم تذکرها موارد لازم را رعايت نمي کنند نسبت به پلمپ آن از طريق اماکن انتظامي و لغو پروانه کسبي واحدهاي متخلف اقدام شود.

وي با اشاره به درج بي ضابطه آگهي جذب نيرو بويژه نيروي کار خانم در آگهي نامه ها اظهارکرد: بعضا با توجه به معضل بيکاري از طريق اينگونه آگهي ها اين زمينه براي برخي افراد سودجو فراهم مي شود که با کمترين هزينه ممکن و بدون هيچگونه ضوابطي از مراجعان سوء استفاده کنند.

علي تعالي افزود : ساز و کار نظارتي بايد براي اينگونه آگهي ها پيش بيني شود که امکان سوء استفاده از اين طريق وجود نداشته باشد.

وي خواستار استفاده بيشتر از ظرفيت تشکلهاي مردم نهاد و فعال در حوزه هاي فرهنگي و اجتماعي در حوزه امر به معروف بويژه در فصل گردشگري شد و افزود: در اعتبارات سالانه شوراي اسلامي شهر و شهرداري نيز بايد موضوع امر به معروف و نهي از منکر پيش بيني شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار