همدان مي تواند الگويي براي رشد اقتصادي بدون آلودگي ارائه کند

معاون رئيس جمهوري و رئيس سازمان حفاظت محيط زيست گفت: با توجه به اقدام هاي صورت گرفته در اين استان ، همدان مي تواند الگويي براي رشد اقتصادي بدون آلودگي و تخريب محيط زيست ارائه کند.

کد مطلب: ۵۹۹۹۱۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا همدان، معصومه ابتکار عصر دوشنبه در حاشيه شوراي اداري استان همدان در جمع خبرنگاران با بيان اينکه فعاليت ها و جهت گيري کارهاي صورت گرفته در اين استان خوب و اميد بخش است ابراز اميدواري کرد: با همکاري ارگانها و مسئولان بتوان نمونه موفق از استان با توسعه پايدار و رشد اقتصادي بدون آلودگي و تخريب محيط زيست ارائه کرد.
وي بيان کرد: امروز بازديدي از نيروگاه خورشيدي هفت مگاواتي همدان صورت گرفت و طبق گزارشهاي دريافتي هم اينک 2 نيروگاه برق 14مگاواتي براي همدان توليد مي کنند که اين امر گوياي پيشتاز بودن همدان در اين زمينه است.
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست اضافه کرد: قرارداد ساخت سه نيروگاه خورشيدي در همايش شهر سبز پايدار منعقد شد که اين نيروگاه ها علاوه بر مناسب بودن براي اقتصاد کشور، کاهش آلودگي هوا را در پي دارند.
ابتکار بيان کرد: احداث نيروگاه هاي خورشيدي به عنوان يک منبع پايدار انرژي به کاهش انرژي هاي گلخانه اي که از اهداف جهاني است کمک مي کند.
وي گفت: همدان گامهاي موثري در راستاي بهبود وضعيت محيط زيست برداشته است که براي نمونه در زمينه اصلاح الگوي کشاورزي و ميزان بهره وري آب نسبت به گذشته و ميانگين کشوري وضعيت خوبي دارد.
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست افزود: اجراي طرح هاي مربوط به آبياري تحت فشار و آبياري نوين در بحث کشاورزي براي حفظ منابع آبي، حفاظت از محيط زيست و جلوگيري از فرونشست زمين بسيار با اهميت است.
ابتکار اضافه کرد: علاوه بر اين در زمينه گرد و غبار مطالعاتي براي حفاظت از خاک و مراتع در حال انجام است که در اين زمينه گزارش هاي خوبي استان همدان ارائه کرد.
وي اظهار کرد: با اين وجود کمبودها و کاستي ها است و اين طبيعي است چون نمي توان در کوتاه مدت به اهداف ترسيم شده دست يافت.
همايش ملي شهر سبز پايدار با حضور ابتکار معاون رئيس جمهوري و رئيس سازمان محيط زيست در همدان برگزار شد.
شرکت در شوراي اداري و بازديد از نيروگاه خورشيدي از ديگر برنامه هاي معاون رئيس جمهور به همدان بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار