مدیرکل بازسازی بنیادمسکن انقلاب اسلامی کشور در شیراز:

تخصیص 30 میلیون تومان تسهیلات به خانه های سیل زده

مدیرکل بازسازی بنیادمسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: بررسی ها و برآوردها در مناطق سیل زده در حال انجام است و بزودی اعتبارات برای ارائه تسهیلات به هموطنان توسط هیئت دولت تخصیص داده می شود.

کد مطلب: ۵۹۹۹۰۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا فارس، مجید جودی صبح امروز در سفر خود به شیراز گفت: بیشترین خسارتها مربوط به استان های فارس، بوشهر و کرمان بوده که ارزیابی ها و بررسی های ما از مناطق بلافاصله بعد از بحران شروع شده است و گزارشها آماده ارائه به هیئت دولت برای جذب اعتبارات و تخصیص تسهیلات است.

وی افزود: افرادی که خانه های آنان دچار خسارت شده و کارشناسان ما به آنها مراجعه کرده اند اطمینان خاطر داشته باشند که پرونده های آنان شکیل شده و کد بازسازی را دریافت کرده اند و به محض تعیین اعتبار ، تسهیلات به آنها پرداخت می شود.

جودی اظهار داشت: با توجه به نزدیکی شب عید تلاش ها بر این است تا تسهیلات بزودی به دست مردم برسد و مشکل بازسازی و مسکن نداشته باشند.

مدیرکل بازسازی بنیادمسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: بر اساس موارد مشابه میزان تسهیلات داده شده به منازل آسیب دیده برای نوسازی خانه های شهری مبلغ 30 میلیون تومان وام و مبلغ 6 میلیون تومان کمک بلاعوض و همچنین برای نوسازی خانه های روستایی مبلغ 20 میلیون تومان وام و 5 میلیون بلاعوض داده میشود.

وی گفت: در خصوص منازلی که نیاز به تعمیرات دارند نیز تا سقف 12 میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفته شده است که بر اساس نظر کارشناسی تسهیلات تا این میزان سقف پرداخت می شود.

این مقام مسئول همچنین درباره اعطای تسهیلات برای واحد های تجاری گفت: هر چند واحد های تجاری آسیب چندانی در سیل ندیده اما اگر مورد خاصی باشد از محل وام تعمیرات این واحدها نیز می توانند کمک دریافت کنند .

جودی در سفر خود به استان فارس از مناطق سیل زده و آسیب دیده بازدید می کند.

معاون بازسازی ومسکن روستایی بنیادمسکن فارس نیز گفت: بارندگی های اخیر به 15 شهرستان استان خسارت وارد کرده و تیم های کارشناسی استان برای بازدید و برآورد خسارت به این مناطق اعزام شده اند.

نصیری افزود: 280 ناظر و کارشناس در قالب تیم های ارزیاب به منازل آسیب دیده مراجعه و فرم های کارشناسی و براورد خسارت را پر می کنند.

وی در خصوص جمع بندی این بازرسی ها اظهار داشت: گزارش های نهایی و پایان بازرسی ها پنج شنبه است و پس از آن آمار ها جمع شده و بررسی ها تمام می شود.

شهرستان های داراب،فسا،زرین دشت،مهر ،لار،قیروکارزین،فراشبند،جهرم،رستم فیروزآباد لامرد خنج استهبان نی ریز و گراش از مناطق آسیب دیده در فارس است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار