پرویز پرستویی:

پرونده فراستی باید مورد محاسبه قرار گیرد/ افخمی دنبال لقمه چرب است

پرویز پرستویی در یادداشتی به بهانه یادداشت حمید فرخ نژاد و انتقاد او از مسعود فراستی عنوان کرد: از ماست که بر ماست، رسانه ملی چگونه یک برنامه سینمایی را برعهده بهروز افخمی که کارنامه او از میرزا کوچک خان تا فرزند صبح مشخص است داده تا در کنار مسعود فراستی مثلا منتقد معلوم الحال بنشیند و ناجی سینما باشد.

کد مطلب: ۵۹۹۸۸۷
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرنگار فرهنگی پانا؛ پرویز پرستویی در یادداشتی با اشاره به نامه حمید فرخ نژاد به مسعود فراستی عنوان کرده است؛
حمیدفرخ نژاد عزیز،انتقادت را درمورد،مسعودفراستی خواندم.
بماندکه ازچندسال پیش به شکل های مختلف درموردمسعودفراستی،در دنیای مجازی،مصاحبه ها،وحتی در رسانه حرف زدم.ولی دریغ از اینکه کسی حمایت کرده باشد،چه اهالی تاثیرگذاروصاحب نام سینماوچه مسئولین.
بنابراین الان خیلی تعجب نمی کنم که تصمیم گیری در خصوص این سینمای مظلوم،به مجلس کشیده شود،ووقت و انرژی و سرمایه عزیزانی چون شما ودیگرهمکاران به هدر رود.
درصورتی که مسعود فراستی خود جزو کسانی است که باید پرونده گذشته وحالش مورد بررسی قرار گیرد.
امیدوارم به منتقدین شریف وتاثیر گذار بر نخورد،ولی مسعود فراستی صرف چندتا کتاب خواندن و تدریس و فیلم های خارجی دیدن،صلاحیت نقدکردن آثار سینمایی را ندارد ،آنهم در رسانه ملی.
بهروز افخمی هم که بماند،مغازه دو نبش خوبی برای خود بازکرده.
بارها با بودجه بیت المال به منافع خوبی رسیده،بدون اینکه نقشی در تاثیرگذاری سینما داشته باشد.
نمونه اش،میرزا کوچک خان،استاد ناصرتقوایی،که بعد از کنار زدنش به ایشان رسید،فیلم سینمایی جهان پهلوان تختی،که بعد از زنده یاد علی حاتمی باز به ایشان رسید،چهارسال نماینده مجلس شدن بی فایده ونهایتا،ساخت فیلم سینمایی فرزند صبح که با بودجه کلان که اصلا دیده نشد.ولی از درآمد هنگفتش بهروز افخمی بی نصیب نماند.
وبعد از در آمد بودجه فیلم ذکر شده ،به کانادا رفت و فیلم سینمایی ساخت و باز دیده نشد.
واکنون هم به گفته خودش قراراست پروژه به قول خودش سنگین فاجعه شهدای پلاسکو را راه بیاندازد.
عجب لقمه چربی!
حال با این اوصاف چطور رسانه ملی یک برنامه سینمایی را بعهده ایشان گذاشته ومسعود فراستی مثلا منتقد معلوم الحال قرار است ناجی سینما باشد.
آنهم آنقدر پروبال گرفته که به خودش اجازه میدهد با قضاوت های نابجا وباالفاظ رکیک و هتاکی به هنرمندان به نقد سینما و دست اندر کارانش بپردازد و بهروز افخمی هم در کنارش لبخند بزند.
متاسفانه این دوتن سراپا عقده ای وکینه توز،باحمایت مسئولین رسانه ملی خر خود را سوار شده ومیتازند،ولی نمیدانند که حتی مردم عزیزغیر سینمایی هم اینها را منفور میخوانند.
بازهم امیدوارم مسئولینی که دغدغه فرهنگ دارند تجدید نظری در خصوص این برنامه سینمایی کرده واز افراد لایق در این برنامه استفاده نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار