عبدالله ناصري در گفت و گو با پانا:

جامعه خواهان برقراری تفاهم عقلانی است

فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به ضرورت بحث و گفت و گو درباره مسائل مورد اختلاف جناح های سیاسی اعلام کرد: ملت و جامعه دوقطبی ما نیازمند گفت وگو و تفاهم بر سر مسائل راهبردی و اساسی کشور است.

کد مطلب: ۵۹۹۸۷۵
لینک کوتاه کپی شد

عبدالله ناصری، عضو شورای مشورتی اصلاح‌طلبان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی پانا با یادآوری پیشینه این بحث،گفت: نباید از واژه آشتی و تفاهم ملی مستفاد کنیم که جامعه دچار یک قهر ملی است. این عبارت واژگان رابط زیادی مانند گفت و گو، تفاهم، همبستگی و انسجام دارد. حتی رهبری در سال های گذشته، سالی را به نام «اتحاد ملی و انسجام اسلامی» نام گذاری کردند.

عضو شورای مشورتی اصلاح‌طلبان در ادامه افزود: تفاهم راهبرد اصلاح طلبان است؛ همچنان که در این شرایط اصول گرایان معتدل به این راهبرد ایمان و باور دارند. کشور درشرایط حساسی است که باید بحث و گفت و گو درباره مسائل مورد اختلاف مطرح شود، در عرصه های دانشگاهی، محافل مختلف و رسانه ها به ویژه در رسانه ملی به عنوان یک بحث ضروری باید به آن پرداخت. جامعه خواهان برقراری تفاهم عقلانی در عرصه ملی و بین المللی است و از آن استقبال می کند.

عبدالله ناصری درباره هم زمانی مطرح شدن بحث آشتی ملی و انتخابات نیز تصریح کرد: طبق قانون انتخابات در زمان انتخابات برای نامزدها از نظر حکومتی، امکان برای گفت و گو و بحث در چارچوب رقابت سالم انتخاباتی فراهم می شود، این نشان می دهد که بحث آشتی ملی ضرورت دارد و حتما باید در همه زمان ها چه در فصل انتخابات، چه غیر آن مورد توجه قرار گیرد. نمونه موفق آن را سال های گذشته شاهد بودیم، دو حزب مهم مشارکت و موتلفه دیدارها و گفت و گوهایی با هم داشتند که در مجموع ثمر بخش بود ولی متاسفانه به هر دلیلی ادامه پیدا نکرد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار