تشکیل 64 میلیون پرونده الکترونیک سلامت در کشور

وزیر بهداشت و درمان گفت: در دولت تدبیر و دولت 64 میلیون پرونده تشکیل شد که در بعضی از مناطق روستایی که پوشش اینترنت نداریم با همکاری وزارت ارتباطات ایجاد خواهد شود.

کد مطلب: ۵۹۹۸۶۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا-مازندران، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی در آیین افتتاح همزمان 657 پروژه حوزه سلامت در مجتمع پیامبر اعظم(ص) دانشگاه علوم پزشکی مازندران، گفت: در حوزه بهداشت، علی رغم منفی بافی‌ها دولت انصافا زحمت کشیده و کارهای مهمی انجام داده است. در سالهای 93 و 94، 2 هزار و 700 واحد بهداشتی به وسعت 500 هزار متر مربع با اعتبار حدود 780 میلیارد تومان عمدتا در مراکز محروم به بهره بردرای رسیده است.

وی افزود: 12 هزار و 780 مرکز بهداشتی در کشور نزدیک به سی سال نوسازی نشده نبود که در دولت تدبیر و امید با اعتبار 750 میلیارد تومان نوسازی شدند و این در حالی است که از سال 82 تا 92 درمجموع 200 میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شده است.

قاضی‌زاده با اشاره به اینکه در سال 93 و 94 اعتباری بالغ بر یک هزار و 528 میلیارد تومان هزینه شده است، گفت: در فاز دوم در سالهای 95 و 96 نیز حدود 2 میلیون مترمربع تقریبا 2 هزار میلیارد و 750 تومان با کمک استانداران و خیرین و 50 درصد اعتبار ما حدود 7000 واحد بهداشتی به بهره برداری می رسد.

وزیر بهداشت و درمان افزود: امروز هم 660 پروژه با مساحت 200 هزار متربع در 28 استان و 47 دانشگاه و در راس استانها هم استان سیستان و بلوچستان به بهره برداری می رسد، در ایرانشهر 54 پروژه، در هرمزگان 76 پروژه، در مازندران نیز 68 پروژه به بهره‌برداری می‌رسد. در مازندران این پروژه ها بالغ بر 25 هزار متربع مساحت دارد که عمده آنها به جای واحدهای استیجاری ساخته شده است.

قاضی‌زاده گفت: 1200 مرکز خدمات جامع سلامت 3 هزار 841 پایگاه شهری، خدمات نوین بهداشتی را ارائه می دهند یعنی به ازای هر 12 هزار و 500 نفر یک پایگاه وبه ازای هر 25 تا 50 هزار نفر نیز یک مرکز جامع خدمات سلامت در حال فعالیت هستند.

وی با گله مندی از اینکه به وزارتخانه بهداشت و درمان مجوز استخدام داده نشده است، افزود: البته در مراکزی که جدیدالاحداث بوده اند به تعداد محدودی استخدام داشته ایم. باید توجه داشت که بخش عمده رضایتمندی مردم از ما به دلیل نیروهای عالم و کارآمد است.

قاضی‌زاده گفت: 15 سال است که راجع به تشکیل پرونده سلامت الکترونیک سخن گفته می شود و دهها میلیارد تومان هزینه هم بابت آن هزینه شد اما به مرحله عمل نرسید. در دولت تدبیر و دولت 64 میلیون پرونده تشکیل شد. در بعضی از مناطق روستایی که پوشش اینترنت نداریم با همکاری وزارت ارتباطات ایجاد خواهد شود.

وی با اعلام اینکه 90 درصد مرگ ایرانیان به دلیل ابتلا به بیماریهای غیرواگیر است، افزود: این تعداد مرگ بیشتر به بیماری های قلبی و عروقی و سکته های مغزی و سرطان و حوادث رانندگی مربوط است. در نظر داریم تا سال 2030 میلادی بتوانیم 25 درصد این نوع مرگها را در کشور کاهش دهیم که این طرح در 4 شهرستان به صورت آزمایشی این زیرساخت ایجاد شد.

وی افزود: در بین همه ی افراد در رده سنی سی سال به بالا هستند کارت سلامت توزیع خواهیم کرد. درحوزه سلامت دهان و دندان برای اولین بار 7 میلیون دانش آموز پیشگیری را انجام دادیم که نتیجه نیز در 15 سال آینده خواهیم دید.

قاضی‌زاده‌هاشمی در پایان گفت: خدمات حوزه سلامت باید به‎گونه‎ای باشد که هیچ ایرانی در هر کجای ایران و در هر رده سنی از خدمات باز نماند و فرصت سلامت در اختیار همه باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار