شاخص نیکوکاری در بین مردم فعال است

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی گفت: شاخص نیکوکاری در بین مردم فعال است و علی رغم مشکلات مالی مردم این فرهنگ را فراموش نکرده اند.

کد مطلب: ۵۹۹۸۶۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی محسن مسعودیان، صبح امروز در نشست خبری گفت: جشن احسان و نیکو کاری در روزهای پایانی سال با هدف بهبود شرایط محرومین و ایجاد همدلی و بردن پیام شادی در خانه محرومین با شعار بهار همدلی، شکوه مهربانی در تاریخ 18،19 و 20 اسفندبرگزار می شود که روز اول در تمام مدارس کشور و روز دوم در نهاد ها و اصناف و جمعه نیز در میعاد نماز جمعه پایگاه ها دایر خواهد بود، جشن نیکو کاری با مشارکت اموزش و پرورش صدا و سیما و سپاه پاسداران برگزار خواهد شد.
وی بیان کرد: امام راحل در زمینه ارتباط مسئولین با محرومین دغدغه جدی داشتند و 22 روز بعد از پیروزی انقلاب فرمان تاسیس کمیته امداد صادر شد. امام راحل فقط توجهشان به محرومین کشور نبود که دغدغه محرومین جهان را داشتند. ایام جشن نیکوکاری فرصتی مغتنم است که این تفکر و فرهنگ در جامعه گسترش یابد.
وی با بیان اینکه شاخص نیکوکاری در بین مردم فعال است و علی رغم مشکلات مالی مردم این فرهنگ را فراموش نکرده اند، گفت: 15 میلیارد ریال درامد جشن نیکو کاری در سال گذشته بود و امسال 30 میلیارد ریال در سر فصل جشن نیکو کاری جمع اوری شده است و امیدواریم تا پایان سال 50 میلیارد ریال کمک های نقدی و غیر نقدی که هدف گذاری شده است جمع آوری شود. مسعودیان افزود: جشن نیکو کاری را در بین اصناف و اداره ها و خیرین شروع کردیم امیدواریم پیام مهربانی را در طلیعه سال جدید به دل خانواده ها ببریم
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی گفت: 175 هزار مدد جو تحت پوشش کمک های تک خدمتی و چند خدمتی مستمر و هدفمند این نهاد هستند همچنین 128 هزار خانوار به شکل کامل از کمک های امداد استفاده می کنند.

وی با اشاره به اینکه باید هر سال 5 درصد از امار و جمعیت خروجی داشته باشیم گفت: در سال 95 حدود 11 درصد خروجی داشتیم این افراد پس از ساماندهی باید استقلال مالی داشته باشند. 15 هزار خانوار را تحت پوشش خدمات بیمه ای داریم.
مسعودیان گفت: امسال پایگاه ها تنها در جاهایی که میدانیم مفید هستند، مستقر می شوند سعی کردیم تعداد پایگاه ها کم شود و از ایجاد پایگاه غیر ضروری خود داری کنیم و به جای ایجاد پایگاه ثابت ما به خیرین مراجعه می کنیم.
وی ادامه داد: موسسات خیریه ها را ظرفیت خوبی میدانیم ولی باید چهار چوب داشته باشند و یک مقدار ساماندهی شوند. کمیته امداد به تنهایی از پس مسئله فقر در مشهد بر نمی یاید. احتیاج به این هست که دستگاهای دیگر ورود پیدا کنند.
وی ادامه داد: یکی از برنامه های کمیته امداد نهادینه کردن زکات در جامعه است. تا اکنون 136 میلیارد ریال درامد های زکات بوده است که بخشی در زمینه کمک به محرومین و بخشی هم بحث امور عام المنفعه است.
وی گفت: ما به ظرفیت فرهنگی توجه کردیم محرومیت زدایی با محوریت روحانیت به عنوان رابط زکات مورد توجه است. مورد توجه این است که زکات بیشتر در جهت توجه به محرومین قرار گیرد. که مطلوب و رویکرد امداد این مسئله است.
مسعودیان اظهار کرد: بخش مهمی از جشن نیکو کاری در مدارس است که آموزش و پرورش و سازمان دانش آموزی متولی این قسمت است و هماهنگی ها در این زمینه انجام شده است.
وی گفت: شماره حساب 0105224406000 بانک ملی و همچنین کد #1*8877* برای همکاری و شرکت در این جشن با شکوه در نظر گرفته شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار