همدان امروز میزبان اولین همایش ملی شهر سبز پایدار

مسؤول دبیرخانه شهر سبز پایدار و مشاور شهردار همدان از برگزاری اولین همایش شهر سبز پایدار، در روزهای دوم و سوم اسفندماه سال جاری به میزبانی همدان خبر داد.

کد مطلب: ۵۹۹۸۵۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا همدان، حسن محمدی با اشاره به اینکه انتخاب همدان به عنوان آزمونه شهر سبز پایدار از سوی مجمع جهانی شهرهای اسلامی در مردادماه سال 93 اتفاق افتاد، گفت: این شهر با توجه به موقعیت منحصربه فرد جغرافیایی و استعدادهای گردشگری و تاریخی بی ‌ نظیر، به عنوان شهر سبز پایدار انتخاب شد.

وی با بیان اینکه براساس موارد پیش ‌ گفته، دبیرخانه شهر سبز پایدار در همدان تشکیل شد، اظهار کرد: بر مبنای انتخاب همدان به عنوان شهر سبز پایدار، تفاهم ‌ نامه ‌ هایی نیز با سازمان محیط زیست کشور به امضا رسید.

محمدی ادامه داد: همایش شهر سبز پایدار با هم ‌ اندیشی و همکاری دانشگاه ‌ های بوعلی ‌ سینا، علوم ‌ پزشکی، پیام نور، دانشگاه صنعتی همدان، پارک علم و فناوری استان، سازمان نظام مهندسی ساختمان و اداره کل حفاظت محیط زیست استان برگزار می ‌ شود.

وی با بیان اینکه در حقیقت با برگزاری این همایش به دنبال کاربردی کردن عنوان انتخاب شهر برای همدان هستیم، گفت: به یقین در اجرای این همایش به دنبال پرکردن تقویم کاری مدیریت شهری نیستیم و خروجی همایش از اهمیت زیادی برخوردار است.

محمدی با اشاره به اینکه محورهای همایش در برگیرنده همه مسائل و معضلات مدیریت شهر همدان است، عنوان کرد: معماری نوین و شهر سبز پایدار، شهر هوشمند و شهر سبز پایدار، سیما و منظر شهری، فضای سبز، پوشش گیاهی و باغ ‌ ها، حمل و نقل سبز، توسعه پایدار شهری، توسعه کالبدی و فضای شهر سبز پایدار، از جمله محورهای پژوهشی این همایش است.

وی ادامه داد: «عمران شهری، مصالح نوین و شهر سبز پایدار»، «سیاست ‌ های مدیریت شهری در شکوفایی شهری، صنعت گردشگری، اقتصاد شهری و شهر سبز پایدار»، «شهر سالم، ارتقای سلامت شهروندان و شهر سبز پایدار»، «سوخت ‌ های پاک و شهر سبز پایدار» از دیگر محورهای این همایش است.

وی با بیان اینکه این همایش در 12 محور برگزار می ‌ شود، خاطرنشان کرد: در این همایش دو کمیته علمی و اجرایی با تعیین اعضا به انجام وظیفه می ‌ پردازند که بر این مبنا شهرداری همدان، شورای اسلامی شهر، دبیرخانه شهر سبز و مرکز مطالعات شورای اسلامی از برگزارکنندگان همایش هستند و حامیان همایش نیز اداره کل حفاظت محیط زیست، دانشگاه ‌ های بوعلی ‌ سینا، پیام نور، صنعتی، آزاد اسلامی، بانک شهر، مجمع جهانی شهرداران آسیایی، پارک علم و فناوری استان و مجمع شهرداران آسیایی هستند.

حسن محمدی توضیح داد: این همایش از امروز به مدت دو روز به صورت ملی و با حضور مسؤولان کشوری از جمله معاون رئیس ‌ جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست برگزار می ‌ شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار