مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت:

توجه ویژه به تربیت نسل جدید مدیران آموزش و پرورش در حوزه های مختلف

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در آیین تکریم و معارفه معاون آموزش متوسطه این سازمان که روز دوشنبه برگزار شد اظهار داشت: موضوع نیروپروری و کادرسازی اصل مهمی ست که باید مدنظر ما باشد.

کد مطلب: ۵۹۹۸۴۶
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرنگار پانا ازخراسان‌رضوی، دکتر علیرضا کاظمی در این مراسم بااشاره به این که قبول مسئولیت در ارکان مختلف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بار سنگینی را بر دوش مدیران می گذارد اظهار داشت: خدمت در دستگاه تعلیم و تربیت و کمک به رشد و توسعه ایران اسلامی نعمت بزرگی ست که دست اندرکاران این حوزه باید قدر آن‌ را بدانند.
وی بابیان این که معاون پیشین آموزش متوسطه از بهترین دوستان و همراهان و از سرمایه های ارزشمند آموزش و پرورش استان هستند و در بازه زمانی که به حضور ایشان نیاز بود با خلوص نیت تجارب بی نظیری را که در حوزه آموزشی در اختیار داشتند را به این سازمان منتقل کردند و در نهایت حوزه منسجم و فعالی را که براساس برنامه هدایت می‌شد را تشکیل دادند و امروز علیرغم میل باطنی ام با خدمت ایشان در حوزه حساس دیگری از آموزش و پرورش یعنی‌ دانشگاه فرهنگیان موافقت کردم.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی به تربیت نسل جدید مدیران آموزش و پرورش در حوزه های مختلف با نگاه ویژه به مدیران جوان و مدیران زن تاکید کرد و اظهار داشت: موضوع نیروپروری و کادرسازی اصل مهمی ست که باید مدنظر ما باشد و برهمین اساس بسیار خوشحالیم که در حوزه هایی مانند آموزش متوسطه مدیرانی تربیت شده اند که به خوبی جایگزین مسئولان و تصمیم گیران و تصمیم‌سازان قبلی خواهند بود.
کاظمی بااشاره به توانمندی مدیریتی و علمی رضا صابری تولایی معاون جدید آموزش متوسطه این سازمان گفت: قطعا با حضور معاون جدید با بهره گیری از تجربیات بسیارخوبی که از گذشته در حوزه آموزشی این سازمان دارد شاهد رشد بیش از پیش برنامه ها خواهیم بود.
وی بابیان این که در شرایط کنونی به تحرک و پویایی و جنبش و جوشش فوق العاده ای در حوزه های مختلف از جمله آموزش متوسطه داریم تاکید کرد: امید داریم با برنامه ریزی جامع تر و کامل تر و‌ توجه ویژه به بخش های مختلف این حوزه و ایجاد جریان های علمی و توجه به نخبگان در کنار برنامه محوری در این بخش شاهد ادامه فعالیت های مثبت و ‌تداوم موفقیت ها باشیم.
رضا صابری تولایی معاون جدید آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی هم در این مراسم گفت: از ابتدای استخدام در حوزه آموزشی فعالیت داشتم و با بستر و فضای مدرسه ، دانش آموز و مدیریت حوزه های آموزشی آشنایی دارم.
وی بابیان این که حوزه آموزش متوسطه از حساس ترین و مهمترین مقاطع تحصیلی دانش آموزان است گفت: محصول آموزش و پرورش در این مقطع به بار می نشیند و در واقع این حوزه پیشانی کار دستگاه تعلیم و تربیت بوده و تلاش خواهیم کرد با بهره گیری از تمامی ظرفیت هایی که در استان وجود دارد رشد این بخش را رقم بزنیم.
صابری بااشاره به اهمیت توجه به اصول و ارکان موردتوجه در سند تحول بنیادین بر تغییر نگاه نسبت به فرآیندهای آموزشی و پرورشی تاکید کرد و اظهار داشت: برای تحقق اهداف سند تحول بنیادین باید قبل از تغییر ساختار در آموزش و پرورش به ایجاد زیرساخت ها توجه کنیم.
وی همچنین توجه به حرکت در مدار برنامه ریزی و مدرسه محوری را از برنامه های اصلی خود دانست و گفت: باید در عمل تحقق شعار توجه به معلم، دانش آموز و مدیر مدرسه را دنبال کنیم و قطعا بدون درنظر گرفتن این موضوع به موفقیت دست پیدا نخواهیم کرد.
رمضان نیری معاون پیشین آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی هم در این مراسم باارائه گزارش کوتاهی از برنامه های اجراشده در حوزه آموزش متوسطه در سه سال گذشته از رشد این بخش در شاخص های مختلف خبر داد و گفت: خوشبختانه طی چند سال اخیر استان خراسان رضوی در حوزه برنامه های آموزش متوسطه جزو ادارات کل برتر کشور بوده است و ادامه این روند قطعا کار دشواری خواهد بود که امیدوارم با درایت و مدیریت مدیران جدید این حوزه این‌ موضوع محقق شود.
وی‌ باتقدیر از همکاری و همراهی مدیرکل ، معاونین و سایر همکاران اداره کل و معاونین آموزش متوسطه ادارات زیرمجموعه این سازمان تمام توفیقات کسب شده را حاصل مشارکت همه بخش ها دانست و اظهار امیدواری کرد با درایت و هدایت مدیران جدید این حوزه موفقیت ها تداوم داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار