با این چند روش ساده سرعت ویندوز را افزایش دهید!

روز اولی که ویندوزتان را نصب کرده بودید، به یاد دارید؟ سرعت و عملکرد آن با این چیزی که همین الان در حال کار کردن با آن هستید، تفاوت زیادی باید داشته باشد. این کم شدن سرعت ویندوز بعد از گذشت یک مدت زمان خاص کاملا طبیعی است و باید برای برطرف کردنش دست به یک‌سری اقدامات خاص بزنید.

کد مطلب: ۵۹۹۸۱۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، روز اولی که ویندوزتان را نصب کرده بودید، به یاد دارید؟ سرعت و عملکرد آن با این چیزی که همین الان در حال کار کردن با آن هستید، تفاوت زیادی باید داشته باشد. این کم شدن سرعت ویندوز بعد از گذشت یک مدت زمان خاص کاملا طبیعی است و باید برای برطرف کردنش دست به یک‌سری اقدامات خاص بزنید. در این مطلب به شما چند راهکار برای افزایش سرعت ویندوز ارایه می‌دهیم. پس همراه ما باشید.

اپلیکیشن‌های استارت‌آپ را کاهش دهید!

اپلیکیشن‌های استارت‌آپ آن دسته برنامه‌هایی هستند که به صورت پیش‌فرض با روشن شدن و بالا آمدن ویندوز اجرا و یا آماده به کار می‌شوند. کاهش دادن این اپ‌های استارت‌آپ به سرعت بالا آمدن ویندوز و همچنین عملکرد آن کمک زیادی می‌کند. برای انجام این کار منوی "System Configuration" را باز کنید. این منو را می‌توانید از طریق بخش جست‌و‌جو استارت منو بیابید. پس از آن در پنجره باز شده سربرگ "Startup" را پیدا کنید و از آن‌جا اپ‌های غیر ضروری در استارت‌آپ را غیرفعال کنید.

تنظیمات مدیریت فایل‌ها در حافظه مجازی را تغییر دهید!

حافظه مجازی در واقع بخشی از حافظه RAM شما است که جهت دسترسی سریع ویندوز به یک‌سری از فایل‌های حیاتی ایجاد شده است. برای این که ویندوز از این بخش استفاده درستی بکند وارد Control Panel شوید و از آن‌جا در بخش جست‌و‌جو عبارت "Performance" را وارد کنید و سپس اینتر را بزنید. پس از آن منوی Adjust the appearance and performance of Windows را باز کنید و وارد تب Advanced شوید. در بخش Virtual Memory بر روی Change کلیک کنید. در مرحله بعد تیک گزینه Automatically manage paging file size for all drives را بر دارید و درایوی که ویندوز در آن نصب است را انتخاب کنید. پس از انتخاب درایو، گزینه Custom Size را فعال کنید و در باکس‌ اول مقداری که کمی پایین‌تر مقابل Minimum Allowed قرار دارد را وارد کنید. باکس دوم هم محل وارد کردن عددی است که مقابل Recomended قرار گرفته‌ است. در مرحله آخر تغییرات را ذخیره و کامپیوتر را ری‌استارت کنید.

محل نصب ویندوز را داخل درایو SSD قرار دهید!

درایو‌های جامد از نظر سرعت و عملکرد بسیار عالی هستند. اگر بر روی لپ‌تاپ و یا کامپیوتر شخصی‌تان یکی از آن‌ها را دارید، حتما توجه داشته باشید که ویندوز داخل آن‌‌ درایو نصب شده باشد. این عامل تاثیر بسیار زیادی در سرعت کلی ویندوز و حتی اجرای اپ‌ها خواهد داشت.

از اپلیکیشن‌های افزایش سرعت و بهبود عملکرد استفاده کنید!

اپلیکیشن‌های متفاوتی در زمینه بهبود عملکرد ویندوز در زمینه سرعت وجود داشته که به مدیریت رم و CPU می‌پردازند. از معروف‌ترین این اپلیکیشن‌ها می‌توان به Advanced System Optimizer و Figure B اشاره کرد.

منبع: شهر خبر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار