مدیرکل دفتر آموزش متوسطه دوره اول:

۱۲ هزار مدرسه در کشور تحت پوشش طرح« تعالی مدیریت مدرسه» هستند

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه دوره اول وزارت آموزش و پرورش گفت: تاکنون ۱۲ هزار مدرسه در کشور تحت پوشش طرح تعالی مدیریت مدرسه قرار گرفته‌ است.

کد مطلب: ۵۹۹۷۸۷
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش سرویس آموزش و پرورش پانا، عظیم محبی در مراسم تجلیل از مدیران و مجریان طرح تعالی مدیریت مدرسه در استان اردبیل اظهاركرد: تاکنون 12 هزار مدرسه در کشور تحت پوشش طرح تعالی مدیریت آموزشی قرار گرفتند که این طرح در کشور به صورت منظم و دقیق انجام می‌شود و نیاز است مدیران مدارس در این زمینه توجه ویژه‌ای داشته باشند .

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه دوره اول وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه سال گذشته 7 هزار مدرسه در کشور تحت پوشش طرح تعالی مدیریت مدرسه قرار گرفتند، افزود: این طرح برای ارتقای کیفیت سطح آموزشی در مدارس کشور برگزار می‌شود و تاثیرات مهمی در بخش‌های مختلف آموزش و پرورش داشته است .

وی تصریح کرد: طرح تعالی مدیریت مدارس در بخش های مختلف مورد سنجش و ارزیابی قرار گرفته و مدارس مختلف در سطح ممتاز و موفق مورد ارزیابی قرار می‌گیرند که امسال 99 مدرسه به عنوان مدارس ممتاز در طرح تعالی مدیریت مدرسه انتخاب شدند .

محبي افزود: رسانه‌ها، ‌خانواده‌ها و آموزش و پرورش سه ضلع مثلث اجرای طرح تعالی مدیریت مدرسه هستند که انتظار می‌رود این نهادها گام بزرگی در توسعه طرح تعالی مدیریت بردارند تا بتوانیم تحول عظیمی در نظام مدیریت آموزش و پرورش را شاهد باشیم .

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه دوره اول وزارت آموزش و پرورش اظهاركرد: بعد از اجرای طرح تحول نظام سلامت، استاندارد سازی مبنای اساسی قرار گرفته است و نیز ارتقای کیفیت در مدارس موضوع اساسی بوده و باید مهارت‌های علمی، زندگی و کارآفرینی را برای دانش‌آموزان به نحو اساسی ارائه دهیم .

وي تصریح کرد: اصلاح و تعریف رویکردها از مهم‌ترین اهداف برنامه تعالی مدیریت مدارس بوده و رویکردها در آموزش و پرورش از مبانی نظری سند تحول بنیادین، برنامه درسی ملی و مبانی علمی سرچشمه می‌گیرد و این طرح یک طرح ملی بوده و رویکردها باید براساس شرایط فرهنگی، امکانات و فرصت‌های موجود مدارس بومی‌سازی شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار