معاون آموزش متوسطه آذربایجان شرقی:

حلقه های بهبود کیفیت آموزشی در مدارس فعال شود

معاون آموزش متوسطه استان آذربایجان شرقی در جلسه کمیته برنامه ریزی مرند بر فعال شدن حلقه های بهبود کیفیت آموزشی در مدارس تاکید کرد.

کد مطلب: ۵۹۹۷۵۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، عاشور اکرمی در این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از معاون مدیرکل و مدیرآموزش و پرورش و همکاران وی و مدیران مدارس با بیان اینکه هیچ کاری بدون برنامه پیش نخواهد رفت گفت: داشتن برنامه و نظارت یکی از اساسی ترین بحث ها در هر سازمانی بوده و تمامی نظارت ها بایستی با هدف دست ورزی و کمک باشد نه اعمال قدرت ومچ گیری و صرفا طرح نقاط ضعف.

وی طرح تعالی مدیریت را از مهمترین اولویت های وزارت آموزش و پرورش بر اساس سند تحول بنیادین دانسته در خصوص این برنامه و نتایج کسب شده در شاخص های آموزشی سال گذشته و همچنین در خصوص وضعیت آموزشی و نتایج امتحانات نهایی سال 95 و مقایسه آن با سال 94 منطقه به تفکیک رشته ها و مدارس توصیه کرد: حلقه های بهبود کیفیت آموزشی در مدارس فعال شود.

معاون آموزش متوسطه استان، پیگیری و بهبود پیشرفت تحصیلی دانش آموزان و جذب بازماندگان از تحصیل، برنامه ریزی جهت بهبود فرآیند هدایت تحصیلی دانش آموزان و بالا بردن منزلت اجتماعی شاخه های فنی و حرفه ای و کاردانش، تقویت گروههای درسی منطقه بویژه گروه درسی مدارس و ساماندهی آزمایشگاهها و کارگاههای مدارس را خواستار شد.

وی بر فعال نمودن شورای معلمان مدارس و بازخورد مصوبات شورا تاکید کرده و افزود: توجه ویژه به ایمنی مدارس، فرهنگ سازی و روشنگری در مورد پرسش مهر ریاست محترم جمهوری، توجه به آراستگی مدارس، توجه ویژه به پژوهش سرای دانش آموزی و گسترش و ترویج فناوری نانو و توجه ویژه به مراکز کارآفرینی مدنظر قرار گیرد.

اکرمی بیان داشت: برای مدارس لازم التوجه و دروس لازم التوجه بویژه برای مدارس غیر دولتی که از افت بیشتری برخوردار هستند، برنامه ریزی ویژه ای صورت گیرد.

وی با اشاره به نقش هنرستان ها در مهارت آموزی به دانش آموزان اظهار داشت: خانواده ها باید آموزش های لازم رادر جهت بالابردن منزلت رشته های فنی و حرفه ای بیاموزند تا فرزندان را با تشویق در رشته های هنرستانی، در دستیابی به شغل مورد علاقه یاری نمایند .

در ادامه اکرمی به افزایش جو علمی در مدارس، تقویت نظام پیشنهاددهی در بین دانش آموزان و همکاران، پرهیز از تلاش ناقص و فعالیت در جهت رسیدن به هدف، استفاده از تولیدات هنرستان ها برای تامین جوایز و هدایای اهدایی به دانش آموزان، دانش آموزان و مدارس لازم التوجه شد.

وی با تذکر به اینکه، زنگ نماز اجباری و شرکت در آن اختیاری است، خاطرنشان شد: عملیاتی کردن شعار ابلاغی مدیرکل محترم استان و توجه ویژه به برون سپاری دانش آموزان در اولویت کارها باشد.

وی در پایان خواستار داشتن برنامه منسجم و مدون، پوشش حداکثری تحصیلی، تشکیل کارگروههای مختلف تخصصی در ادارات، ایمنی مدارس، آموزش خانواده، مدیریت فضای مجازی دانش آموزان، انسداد مبادی بی سوادی، برگزاری جشنواره ها و المپیادهای علمی و ورزشی و تشکیل منظم جلسات شورای دبیران در مدارس شد.

خبرنگار: محمود جلیلی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار