آموزش حقوق شهروندی، فرهنگ مطالبه گری را افزایش می‌دهد

مدیر کل اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز از شروع آموزش‌های حقوق شهروندی و فرهنگ مطالبه گری و ایجاد جامعه سالم از مدارس خبرداد.

کد مطلب: ۵۹۹۷۱۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگارپانا: توکل لطفی مدیر کل اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز در همایش کرسی آزاد اندیشی دانش آموزان عضو شورای های دانش آموزی پسرگفت : پس از رونمایی از منشور حقوق شهروندی توسط رئیس جمهوری اسلامی ایران در 29 آذر سال جاری آموزش دانش آموزان، جوانان و سایرین در کشورهای پیشرفته برای شناخت حقوق شهروندی مورد توجه ویژه قرار گرفته است .
وی اظهار کرد: تعالیم اسلامی و قرآن کریم نیز به خوبی راه را برای حقوق شهروندی باز کرده است .
وی گفت: کشورهای غربی در حالی از حقوق شهروندی صحبت می کنند که اسلام در هزار و 400 سال قبل این موضوع را مورد تاکید قرار داده است .
وی با اشاره به نقش مهم پرسشگری در جامعه یاد آور شد: باید دانش آموزان در دوران تحصیل بسیاری از مهارت های زندگی را فرا بگیرند تا در بزرگسالی بتوانند از آن به خوبی استفاده کنند .
وی تصریح کرد: آموزش حقوق شهروندی نیز باید از مدارس آغاز شود زیرا اهمیت دادن به موضوع آموزش در محیط های آموزشی باعث رشد و تعالی جامعه می شود .
لطفی اضافه کرد:موضوع مهم محیط زیست هم بایددر کنار دروس تحصیلی در مدارس مورد توجه قرار گیرد چون سلامت روح و جسم دانش آموزان بسیار مهم است و در تعلیم و تربیت آنها تاثیرگذار است .
وی ادامه داد: اجرای هر طرحی که به ارتقاء سطح کیفی مدارس و فراگیری دانش آموزان منجر شود باید با مشارکت جدی دانش آموزان و اولیاء در کنار رهنمود های معلمان به نتیجه مطلوب می رسد .
مدیر کل اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز در بخش دیگری از سخنانش به قانون اساسی و پرسش مهر ریاست جمهوری در زمینه توجه به حقوق شهروندی و کاهش آسیب های اجتماعی در کشور و این استان پرداخت .
در این همایش 460 دانش آموز عضو شوراهای دانش آموزی آموزش و پرورش ناحیه یک کرج شرکت کردند .
در این نشست به پرسش های دانش آموزان در زمینه فرهنگی، اجتماعی ، سیاسی و علمی پاسخ داده شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار