معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان شمالی خبر داد:

اختصاص945میلیون تومان جهت پیشگیری ازآسیب های اجتماعی خراسان شمالی

معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان شمالی با اشاره به اینکه ، امسال اعتبارات خوبی در جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی در نظر گرفته شده است گفت: بالغ بر 945 میلیون تومان اعتبار به دستگاه های استان اختصاص یافته است.

کد مطلب: ۵۹۹۶۵۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا خراسان شمالی، محمدتقی ایرانی معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان شمالی در گردهمایی رابطین سازمان‌های دولتی، و اعضای شورای پیشگیری از آسیب های اجتماعی در بجنورد عنوان کرد: دستگاه های اجرایی از جمله آموزش و پرورش ،بهزیستی، نیروی انتظامی، دستگاه قضایی، کمیته امداد و دیگر نهادها با اعتبارات اعلام شده مؤظف هستند در حوزه کنترل و پیشگیری از آسیب های اجتماعی اقدام کنند.

وی با بیان این مطلب که جوامع سنتی و مدرنتیه هر کدام به نوعی تحت تآثیر چالش آسیب های اجتماعی قرار گرفته اند اظهارداشت : براساس اعتقادات و مباحث دینی و اجتماعی و هویت ایرانی می توان آثار و تبعات آن در جامعه را کاهش داد.

ایرانی با اشاره به اینکه درمعرض توطئه و شبیخون فرهنگی دشمن هستیم و دشمن ازاینکه در کشورمان، استقلال سیاسی و آزادی مردم وجود دارد و ملت ایران خودش اداره کشور را بر عهده دارد ناراحت است گفت: بنابراین برای از بین بردن انقلاب دست به کار شده اندکه یکی از گزینه اصلی روی میز دشمنان ، گزینه فرهنگی و اجتماعی است.

وی بیان کرد: در جت مقابله با توطئه های دشمنان ؛ از موازی کاری در عرصه فرهنگی و از الگوهای غربی پرهیز کرد و براساس گفتمان دینی و فرهنگی حرکت کنیم.

ایرانی در ادامه به اشاره به آسیب های اجتماعی در استان گفت: هم اکنون در حوزه طلاق، اعیاد، خشونت، حاشیه نشینی توفیقات خوبی داشته است که نیاز به همت و تلاش دستگاههای اجرایی و سازمانهای مردم نهاد درحوزه پیشگیری ازآسیب های اجتماعی داریم.

سردار علیرضا مظاهری فرمانده انتظامی خراسان شمالی نیز درادامه این گردهمایی با بیان اینکه ، یکی از دغدغه های اصلی مردم موضوع جرم وآسیب های اجتماعی است گفت: با اراده و عزم جدی می توان به گونه ای مدیریت و پیشگیری کرد.

وی با اشاره به اینکه ، توجه به آسیب های اجتماعی مورد توجه و اهمیت کشور است افزود:در همین راستا ، تفاهم نامه ای بین نیروی انتظامی و وزارت کشور انعقاد شده است تا با استفاده از ظرفیت موجود و نهادها ، زمینه بهتری در جهت پیشگیری از آسیبب های اجتماعی ایجاد شود.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی افزود: در راستای اقدامات و پیشگیری از آسیب های اجتماعی گفت: در سه سطح انجام می شودکه سطح یک مربوط به فرد وخانواده ، سطح دو مربوط به شهرو جامعه و سطح سه مربوط به دستگاههای دولتی است.

سردار مظاهری با بیان اینکه آسیب های اجتماعی از قبیل اعتیاد، طلاق ، حاشیه نشینی، مفاسد اجتماعی و نقاط بحرانی شهری است گفت: در جهت کنترل و پیشگیری از آسیب های اجتماعی، خرد جمعی نهادها ، مراکز دولتی و دستگاههای اجرایی ضروری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار