مدیر آموزش و پرورش اردکان:

سلامت و آموزش مقوله هایی در هم تنیده هستند

در راستای اجرای بهتر برنامه های طرح تحول بهداشت، جلسه هم اندیشی اطلاع رسانی طرح تحول نظام سلامت و خودمراقبتی در مدارس با حضور مدیران آموزش و پرورش و شبکه بهداشت اردکان برگزار شد.

کد مطلب: ۵۹۹۶۳۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانای اردکان؛ در این جلسه؛ ابتدا دکتر محمد پورهاشمی مدیر شبکه بهداشت شهرستان، ضمن خیر مقدم به مسئولین آموزش و پرورش در خصوص طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت توضیحاتی ارائه کرد.

این مقام مسئول با اشاره به این نکته که با وجود تبلیغاتی که در یک سال اخیر انجام شده هنوز مردم اطلاعات کافی در این خصوص ندارند و پوشش افرادی که یکبار مراقبت گرفته اند 47% می باشد، تأکید کرد شبکه بهداشت از تمام ظرفیت خود جهت جذب مردم استفاده می کند و به عنوان اولین شهرستان مراکز خدمات جامع سلامت را در عصرهای چهارشنبه فعال نموده تا جمعیت بیشتری را پوشش دهد.

وی، ادامه داد: یکی از مکان هایی که جهت رسیدن به این هدف کمک می کند مدارس است و دعوتنامه هایی تهیه شده که جهت فراخوان خانواده دانش آموز برای مراجعه به مراکز و دریافت خدمات می باشد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردکان با اشاره به اهمیت و تشابه کار بهداشت و پرورش در دیر بازده بودن نتایج گفت: آموزش فرهنگ بهداشت باید از جمله برنامه های مدارس ما از همان مقاطع پایین باشد و با تربیت سفیران سلامت دانش آموز می توان بر شیوه زندگی سالم در خانواده ها تاثیر گذاشت.

«محمد اشرفیان»، مدیر آموزش و پرورش اردکان نیز در این نشست مشترک سلامت و آموزش را مقوله هایی در هم تنیده خواند و خواستار هماهنگی بیشتر آموزش و پرورش و شبکه بهداشت در راستای ارتقاء هر چه بهتر کارها شد.

در پایان پس از بیان روند اجرای برنامه خودمراقبتی در مدارس و مشکلات مربوطه و بحث و تبادل نظر بین حضار تصمیماتی به شرح زیر اتخاذ شد:

بازنگری دعوتنامه خانواده ها در شورای آموزش و پرورش برگزاری جلسه مشترک با حضور سرپرستان مراکز، مسئولین پایگاه سلامت و مدیران مدارس درخصوص توزیع دعوتنامه ها -تشکیل شورای ارتقای سلامت در آموزش و پرورش -هماهنگی جهت تعیین رابط بهداشتی (اعم از مدیر یا پرسنل اداری، آموزشی و پرورشی مدرسه) برای همکاری در اجرای برنامه های بهداشتی -ابلاغ برنامه خودمراقبتی در مدارس، تشکیل شورای ارتقای سلامت در مدارس و تعیین مجری برنامه خودمراقبتی در مدارس و سفیران سلامت دانش آموز (10% از دانش آموزان مدرسه حداقل از هر کلاس یک نفر) فراخوان جشنواره سفیران سلامت دانش آموزی از سوی آموزش و پرورش به مدارس -هماهنگی و همکاری مدارس با مراکز خدمات جامع سلامت در آموزش و مشاوره دانش آموزان در زمینه موضوعات جشنواره -جمع آوری و ارسال لیست سفیران سلامت دانش آموز از مدارس به مرکز بهداشت

خبرنگار: سید محمد حسین موسوی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار