به منظور آشنایی با زندگانی دکتر حسابی :

دانش آموزان فرزانه شهید صدرناحیه 3کرج ازخانه دکتر حسابی بازدید کردند

در راستای ترویج فرهنگ علم آموزی و وآشنایی با زندگانی علمای بزرگ معاصر کشور عزیزمان ،دانش آموزان فرزانه دبیرستان شهید صدر ناحیه 3کرج از منزل دکتر حسابی بازدید نمودند.

کد مطلب: ۵۹۹۶۳۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از کرج:در راستای ترویج فرهنگ علم آموزی و وآشنایی با زندگانی علمای بزرگ معاصر کشور عزیزمان ،دانش آموزان فرزانه دبیرستان شهید صدر ناحیه 3کرج از منزل دکتر حسابی بازدید نمودند.
موزه دکتر حسابی در سال 1371در محل خانه این چهره دانشمند جهانی تأسیس شد.در قسمت موزه هنری ایشان وسایل شخصی، مدارک علمی و تحصیلی، نشان‌ها و تقدیرنامه‌ها و عکس‌های قدیمی پروفسور محمود حسابی به نمایش گذاشته شده‌اند .
بنای ساختمان موزه در سال ۱۳۱۰ ساخته شده و موزه در طبقه سوم این بنا قراردارد . علاوه بر خود بنا که قدمت زیادی دارد، این مکان تا حدی نمایشگر نحوه زندگی دکترحسابی نیزمی باشد.
مدیریت این موزه به عهده ایرج حسابی است که فرزند محمود حسابی می باشد. موزه دکتر حسابی دو بخش فعال دارد: بخش فرهنگی که وظیفه چاپ و نشر آثار محمود حسابی را بر عهده دارد و بخش علمی که درباره زندگی و تحقیقات علمی حسابی فعالیت می‌کند. لازم به ذكر است هر سال تعداد قابل توجهی پروژه دبیرستانی و نیز پروژه دانشگاهی در این موزه انجام می‌شود .

علاوه بر اینها، این باغ موزه شامل نگارخانه پردیس، نگارخانه کهن دیار، کارگاه آفرینش هنری، فروشگاه‌های کوچک محصولات فرهنگی و تزئینی و کافه است .

خبرنگار افتخاری پانا:آتنا حکمتی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار