300 تومان سهم روزانه هر خانواده ساروی در پرداخت هزينه‌ مديريت پسماند

مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداری ساری گفت: با تصويب شورای اسلامی شهر، هر واحد مسكونی در سال ۹۵، تنها ۱۰۰ هزار تومان یعنی هر ماه ۸ هزار تومان و در يک روز كمتر از ۳۰۰ تومان هزينه جمع‌آوری، انتقال و دفن زباله‌های شهری و رفت‌وروب شهری می‌پردازد.

کد مطلب: ۵۹۹۵۸۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا-مازندران، یاسر بهارفر با اشاره به مبالغ درج شده در قبوض بهای هزينه خدمات شهری، اظهار داشت: این مبالغ شامل هزينه‌هاي سالانه جمع‌آوری، انتقال و دفن زباله‌ها و رفت‌وروب شهری هر خانوار است كه براي اماكن مسكونی در سال ۱۳۹۵ مبلغ يكصد هزار تومان بوده و در سه دوره چهارماهه چاپ و توزيع شده است.

مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداری سار ی از عدم افزايش بهای هزينه خدمات شهری در سال ۱۳۹۶ گفت و خاطرنشان كرد: علي رغم ابلاغيه وزارت كشور با توجه به مصوبه شورای شهر، در سال ۱۳۹۶ برای اماكن مسكوني هيچ‌گونه افزايش نرخي نخواهيم داشت اما با تفكيك اماكن پرزباله از سايرصنوف نوع محاسبات براي آن ها متفاوت خواهد بود، همچنين با بازبيني در هزينه‌هاي مشاغل خاص مانند مطب پزشكان و دفاتر مهندسان تعديل‌هايي را در اين صنوف خواهيم داشت.

وي محاسبه كليه هزينه هاي خدمات شهري را بر اساس دستورالعمل هاي ابلاغي وزارت كشور اعلام كرد و افزود: در ابلاغيه وزارت كشور، شهرداري‌ها مكلف شده‌اند ظرف مدت پنج سال، تمامي مبالغ قبوض هزينه ي خدمات شهري را تا نرخ تمام شده هزينه هاي مربوط به جمع آوري، انتقال، دفن زباله هاي شهري و رفت و روب شهري افزايش و آن را تماما از شهروندان اخذ نمايند.

وی يادآور شد: سازمان مديريت پسماند، بر اساس همين مصوبه، هرساله محاسبات مربوطه را انجام و از طريق شهرداري به شوراي محترم اسلامي شهر، پيشنهاد مي‌نمايد، اما شورا بر اساس شرايط اجتماعي و اقتصادي شهروندان و ميزان تورم عمومي نسبت به تعديل مبالغ پيشنهادي بر اساس فرمول هاي ابلاغي وزارت كشور اقدام و جهت اجرا به سازمان ارسال مي نمايد كه بر اين اساس، تعرفه هاي اعلام شده در سال هاي ۹۴ و۹۵، حدودا ۴۵ درصد كمتر از مبالغ واقعي و محاسباتي است. همچنين ميانگين نرخ قبوض بهاي هزينه ي خدمات شهري اصناف نيز براي سال آتي ماهانه ۷۵۰۰ تومان پيشنهاد شده كه متوسط ۲۵۰ تومان در روز را خواهد داشت .

بهارفر مشاركت مردم در پرداخت قبوض را خوب توصيف كرد و گفت: نگاه سازمان و شهرداري ساري و خصوصاً شهردار عمل‌گراي شهر، جناب آقاي دكتر عبوري، نگاه حمايتي است و خوشبختانه شوراي اسلامي شهر نيز تعامل سازنده‌اي را با شهرداري و سازمان در اين خصوص دارد و درنتيجه شاهد تصويب تعرفه‌هايي به‌مراتب بسيار كمتر از مصوبه ابلاغي وزارت كشور هستيم چراكه چنانچه هزينه خدمات شهري در سال گذشته در شهر ساري با فرمول وزارتخانه براي هر واحد مسكوني محاسبه مي‌شد، اين مبلغ صد و هفتاد هزار تومان و در سال جاري حدود دويست هزار تومان بوده است، اما سازمان تقريباً نيمي از اين مبلغ را از شهروندان اخذ مي‌نمايد.

وي ادامه داد: با تصويب شوراي اسلامي شهر، هر واحد مسكوني در سال ۹۵، تنها صد هزار تومان پرداخت مي‌نمايد كه درواقع هر خانوار ساروی در هرماه ۸ هزار تومان و در يک روز كمتر از ۳۰۰ تومان هزينه جمع‌آوری، انتقال و دفن زباله‌هاي شهري و رفت‌وروب شهري مي‌پردازد.

بيش از ۷۵ درصد هزينه هاي مديريت پسماند را شهرداري ساري مي پردازد

مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري ساري از هزينه‌هاي بالاي شهرداري در بخش مديريت پسماند خبر داد و بيان كرد: شهرداري ساري هرساله هزينه‌اي بالغ‌بر ۲۰ ميليارد تومان در بخش مديريت پسماند متقبل مي‌شود كه فقط حدود ۱۵ درصد آن از محل قبوض شهروندان تأمين و مابقي را شهرداري تقبل مي‌نمايد.

بهارفر در بخشي ديگر از صحبت‌هايش از جرائم ديركرد سخن گفت و بيان كرد: به پيشنهاد سازمان مديريت پسماند و شهرداري ساري و مساعدت شوراي اسلامي شهر، جرائم مربوط به ديركردها نيز بخشيده شده است و شهرونداني كه تا پايان سال، نسبت به پرداخت معوقات اقدام كنند از ۳۰ درصد تخفيف نقدي نيز بهره مند خواهند شد، همچنين در موارد خاص تا ۴۰ درصد قابل اعمال خواهدبود.

ياسر بهارفر افزود: جهت تسهيل و تسريع در امر پرداخت و كاهش مراجعه حضوري شهروندان به بانك‌ها، سازمان مديريت پسماند شهرداري ساري به‌عنوان نخستين سازمان مديريت پسماند در كشور، نسبت به اخذ شناسه قبض و شناسه پرداخت و درج آن در قبوض خدمات شهري از طريق بانك مركزي اقدام كرده است. به‌اين‌ترتيب شهروندان مي‌توانند قبوض خود را از درگاه تمامي بانك‌ها و يا از طريق دستگاه‌هاي خودپرداز، اينترنت بانك، همراه بانك و تارنماي سازمان پرداخت نمايند.

بهارفر سرانه توليد بالاي زباله در ساري را يكي از دلايل بالا بودن هزينه‌ها دانست و افزود: قبوض برخي شهروندان بيش از يكصد هزار تومان در سال است كه علت آن يا بدهي‌ها گذشته و يا تعدد واحدهاي مسكوني يك ساختمان در يك سند ثبتي است.

شهروندان خوش حساب جايزه مي گيرند

بهارفر از برگزاري قرعه‌كشي "جوايز شهروندان خوش‌حساب" خبر داد و گفت: در راستاي ارج نهادن به همكاري و تعامل شهروندان عزيز و تقدير از شهروندان خوش‌حسابي كه نسبت به پرداخت به‌موقع قبوض بهاي خدمات شهري اقدام مي‌كنند، اين سازمان به‌مانند سال گذشته، جوايز ارزنده‌اي را براي خوش‌حسابان در نظر گرفته است.

وي تصريح كرد: شركت در قرعه‌كشي جوايز ارزنده اين سازمان، صرفاً در صورت تسويه‌حساب هزينه خدمات شهري تا ۲۰ اسفند سال جاري ميسر است و امسال نيز با جوايزي همچون يك دستگاه خودرو، چندين سكه بهار آزادي، چندين دوچرخه، چندين تبلت و ... از شهروندان خوش‌حساب تقدير خواهيم نمود.

مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري ساري ادامه داد: از شهروندان عزيز خواهشمند است در صورت مشاهده هرگونه مغايرت در قبوض يا عدم دريافت آن تاكنون، به شهرداري منطقه محل سكونت خود و يا سازمان مديريت پسماند شهرداري ساري واقع در خيابان ملامجدالدين مراجعه نمايند.

بهارفر ضمن تشكر از مشاركت شهروندان اضافه كرد: همكاران ما در سازمان و شهرداري‌هاي مناطق، آماده پاسخگويي به شهروندان تا روزهاي پاياني سال هستند. اميدواريم شهروندان فهيم ساروي نسبت به تسويه‌حساب قبوض و معوقات گذشته تا پايان امسال اقدام كنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار