معاون تربيت بدني و سلامت وزير:

درس تربيت‌بدني در دوره ابتدايي 99دقيقه و در دوره متوسطه 90 دقيقه است

معاون تربيت بدني وسلامت وزيرآموزش و پرورش گفت: درس تربيت‌بدني در دوره ابتدايي 99 دقيقه و در دوره متوسطه 90 دقيقه مي‌باشد كه نزديك به استاندارد جهاني است.

کد مطلب: ۵۹۹۵۷۳
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش سرویس آموزش و پرورش پانا، مهرزاد حميدي در دومين همايش بين المللي ورزش همگاني كه در سالن غدیر دانشگاه علوم انتظامی ناجا برگزار شد، اظهاركرد: ما ماموريت داريم تا فرصت هاي مشاركت براي عموم دانش آموزان را در برنامه هاي درس تربيت بدني و فعاليت هاي مكمل و فوق برنامه تربيت بدني فراهم كنيم تا شايستگي هاي آنان رشد يابد.
معاون تربيت بدني وسلامت وزيرآموزش وپرورش با بيان اين كه هم اكنون ساعت درس تربيت‌بدني در آموزش و پرورش ايران، در دوره ابتدايي 99 دقيقه و در دوره متوسطه 90 دقيقه مي‌باشد كه نزديك به استاندارد جهاني است، تصريح كرد: كه در سال تحصيلي 97 -96 در پايه يازدهم درس تربيت بدني از 60 دقيقه به 90 دقيقه و در سال تحصيلي 98-97 در پايه دوازدهم از صفر به 90 دقيقه افزايش خواهد يافت كه طبيعتا باعث افزايش ميانگين ساعت درس تربيت‌بدني خواهد شد.
وي افزود: پرورش دانش آموزاني آگاه، توانمند، فعال، ماهر، و بانشاط بخشي از چشم انداز آموزش و پرورش است تا دانش آموزاني با سواد حركتي و آمادگي جسماني بالا تربيت كنيم و سبك زندگي سالم و فعال را درآنان ترويج دهيم.
حميدي خاطرنشان كرد: بر اساس مطالعات تطبيقي ميانگين ساعت درس تربيت بدني در جهان، براي مدارس ابتدايي 97 دقيقه در هفته و براي مدارس متوسطه 99 دقيقه در هفته است.
معاون تربيت بدني وسلامت وزيرآموزش وپرورش با اشاره به اين كه از سال 2000 تا سال 2013 شاهد كاهش ميانگين ساعت درس تربيت بدني در جهان هستيم، افزود: ميانگين جهاني درس تربيت بدني از 116 دقيقه در هفته در سال 2000 براي دوره ابتدايي، به 97دقيقه در هفته در سال 2013و براي دوره متوسطه از 143 دقيقه در هفته در سال 2000 ، به 99 دقيقه در هفته در سال 2013 رسيده است.
وي اضافه كرد: بسياري از كشورهاي اروپايي مانند بلغارستان، اسلووني، اسپانيا، انگلستان و فرانسه از كشورهايي هستند كه علاوه بر ساعت درس تربيت بدني، فعاليت هاي فوق برنامه ورزشي نيز دارند.
معاون تربيت بدني وسلامت وزيرآموزش وپرورش گفت: در برخي از كشورها از جمله آلمان، يونان، هلند، انگلستان المپيادها و همانند المپيادهاي ورزشي درون مدرسه اي كشورمان، جشنواره هاي ورزشي برگزار مي كنند.
وي بيان كرد: فعاليت هايي مانند نرمش صبحگاهي دركشورهايي مانند دانمارك و اتريش همانند كشورمان اجرا مي شود.
گفتنی است؛ دومین همایش بین‌المللی ورزش همگانی با بررسی دستاوردهای گذشته و برنامه‌های آینده ورزش همگانی کشورهای جهان در هزاره سوم با حضور مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار