21هزار دانش آموز با 5 مراقب سلامت/ مدارس قشم نیازمند توجه مسئولین

مدیر آموزش وپرورش قشم گفت: جمعیت دانش آموزی قشم با پیش دبستانی ها بیش از 21 هزار نفر می باشد و این در حالی است که فقط پنج نیروی مراقب سلامت در اختیار داریم.

کد مطلب: ۵۹۹۵۳۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا هرمزگان، بهرام پوراشرف با اشاره به اهمیت بهداشت در مدارس، اظهار داشت: پرداختن به مسائل بهداشتی و همچنین پیگیری و رعایت نکات بهداشتی در مکان های شلوغ و پرجمعیت و مکان هایی که کودکان هستند بیش از پیش باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: آموزش وپرورش قشم دارای هفت نیروی مراقب سلامت است که شامل یک نیروی مرد و شش نیروی خانم بوده و از بین نیروی های خانم، دو نیروی به مرخصی زایمان رفته اند که عملا با 5 نیرو مراقب سلامت، فعالیت های بهداشتی مدارس در حال پیگیری است.

پوراشرف ادامه داد: آموزش وپرورش قشم با در نظر گرفتن جمعیت پیش دبستانی ها بیش از 21 هزار دانش آموز را تحت پوشش دارد و این در حالی است که تلاش شبانه روزی این پنج نیرو نیز جوابگوی مسائل بهداشتی دانش آموزان و مدارس نیست.

مدیر آموزش وپرورش قشم با بیان اینکه قریب به پنج هزار دانش آموز تحت پوشش فعالیت های بههداشتی قرار دارند، خاطر نشان کرد: طرح های آن یاری، ویتامین D ، سفیران سلامت، مروج سلامت، بهداشت محیط، پایگاه تغذیه سالم، بیماری شپش سر و شناسایی بیماری های واگیر دار و غیر واگیر دار در 20 مدرسه طح پوشش انجام گرفته است.

این مسئول تصریح کرد: دانش آموزان مدارس خصوصاً مدارس روستایی نیازمند حضور و فعالیت بیشتر مراقبین سلامت دارند و نگاه و توجه بیشتر مسئولین به این امر می تواند ما را در ارتقاء سطح بهداشتی مدارس یاری برساند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار