آغاز طرح بسيج سلامت نوروزي در مركز بهداشت شهداي انقلاب شیراز

با نزديك شدن به پايان سال و فرارسیدن نوروز، نظارت بر شاخص هاي بهداشتي اماكن عمومي با دقت بيشتري انجام می شود.

کد مطلب: ۵۹۹۴۸۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا فارس، رييس مركز بهداشت شهداي انقلاب گفت: بر اساس سال هاي گذشته، اين طرح با حضور كارشناسان بهداشت محيط در روز یکم اسفند آغاز و تا پانزده فروردين سال آينده ادامه می یابد.

دكتر حميدرضا قاسم پور افزود: در اين طرح كارشناسان بهداشت محيط برای ارتقای هر چه بيشتر سطح سلامت شهروندان و مسافران نوروزي و همچنين ارتقای شاخص هاي بهداشتي مراكز تهيه و توزيع مواد غذايي و اماكن عمومي حضور فعال دارند و با به كارگيري تمامي امكانات در گروه هاي مختلف از ساعت هشت صبح تا 23، به صورت ويژه از مراكز و اماكن بازديد می شود.

او ادامه داد: بازرسان بهداشت محيط اين مركز، از تمامی مراكز تهيه و توزيع به ویژه مراكز حساس و مراكزي مانند پارک ها، محل هاي اسكان مسافران نوروزي، مساجد و پمپ بنزين ها كه در اين مدت فعاليت بيشتري دارند، مطابق چك ليست بازديد و گزارش اقدامات و نقص های ديده شده را برای پيگيري به متصديان و مديران این مراكز اعلام می کنند.

كارشناس مسوول سلامت محيط اين مركز نيز با اشاره به انجام بازديد از اماكن مختلف گفت: كارشناسان اين مركز، نظارت بر وضعيت سلامت آب آشاميدني را با انجام كلرسنجي و نمونه برداري انجام مي دهند.

مرجان مشتاقي مقدم بر نظارت مواد غذايي نيز اشاره كرد و افزود: از مواد غذايي نيز در صورت نياز نمونه برداري می شود و به آزمايشگاه رفرنس مواد غذايي ارسال مي شود.

او با تاكيد بر شدت و دقت بيشتر نظارت كارشناسان بهداشت محيط بر اماكن تهيه و توزيع مواد غذايي و اماكن عمومي در سال جاري ادامه داد: اين بازرسان در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتي، پرونده متخلف را برای رسيدگي به مراجع قضايي ارجاع می دهند.

مشتاقي مقدم به همشهريان و مسافران نوروزی توصیه کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتي در مراكز تهيه و توزيع مواد غذايي و اماكن عمومي، برای پيگيري با سامانه 190 تماس بگیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار