مدیر آموزش و پرورش خوی تاکید کرد:

توجه جدی به مسئله تربیتی و اخلاقی دانش آموزان

جلسه کمیته همکاری حوزه های علمیه با آموزش و پرورش با حضور اعضا ی این کمیته در شهرستان خوی برگزار شد.

کد مطلب: ۵۹۹۴۶۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا آذربایجان غربی، جلسه کمیته همکاری حوزه های علمیه با آموزش و پرورش با حضور امام جمعه شهرستان ، معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش خوی و معاونین مدیریت، مدیران حوزه های علمیه و روسای ادارات اوقاف و امورخیریه و سازمان تبلیغات اسلامی بعد از نماز مغرب و عشا در دفتر امام جمعه برگزار شد.

در ابتدای این جلسه «قدیر محمدی» معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش خوی ضمن تشریح شش ساحت مقرر شده در سند بنیادین نظام تحول آموزش وپرورش توسط مقام معظم رهبری، اظهار داشت: پنج ساحت از این سند مربوط به مسائل تربیتی واخلاقی در مدارس آموزش وپرورش می باشد و یکی از مسائل مهم که در جامعه خصوصا بین دانش آموزان باید به آن توجه شود، مسئله تربیتی و اخلاقی دانش آموزان است و از عوامل مهم بوجود آمدن آسیب های اجتماعی کم توجهی به این مسئله می باشد. لذا این کمیته می تواند قدم‌های موثر در کاهش آسیب های اجتماعی داشته باشد.

وی از اعضا خواست تا راهکارهای خود را در خصوص همکاری حوزه با آموزش وپرورش در طول سال تحصیلی در زمینه مسائل تربیتی و اخلاقی و ساماندهی ائمه جماعت و پررنگ شدن نماز در مدارس بیان کنند.

در ادامه جلسه حجت الاسلام «سیدرضی شکوری» امام جمعه شهرستان، ضمن جمع بندی مطالب، تشکیل جلسات کمیته همکاری به صورت منظم، فعال شدن مشاوره دینی در مدارس توسط ائمه جماعت، برگزاری کارگاه‌های آموزشی تربیتی دینی در مدارس، واگذاری تعدادی از کلاس‌های دینی به ائمه جماعت، شناسایی و تشویق مدارس موفق در مسئله نماز را خواستار شد.

وی افزود : حوزه های علمیه امروز با تمام ظرفیت و توان خود آماده همکاری با آموزش و پرورش می باشند و در شرایط کنونی نیز فرصت بسیار خوبی برای تعمیق این همکاری ها پدید آمده است.

امام جمعه خوی با اشاره به این که وظیفه روحانیت در هدایت و ارشاد مردم، تداوم رسالت انبیاست، گفت: امروز یکی از وظایف روحانیت این است که در آموزش و پرورش حضور جدی تری داشته باشد و برای کار در عرصه تعلیم و تربیت بستری بهتر از آموزش و پرورش، وجود ندارد.

در ادامه «محمد پیربوداقی» معاون پرورشی و تربیت بدنی مدیریت و دبیر کمیته موضوعات جلسه را مطرح نموده و در خصوص برنامه های این کمیته نحوه برگزاری جلسات و ترکیب اعضا و اولویت های کمیته مطالبی را بیان کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار