مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان هرمزگان :

وجود 1600 مدرسه تخریبی در هرمزگان/میناب با 336 کلاس تخریبی رتبه دوم

مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان هرمزگان در خصوص مدارس تخریبی و تخریب دبستان فضه شهرستان میناب براثر بارندگی‌های اخیر، گفت: از ابتدای فعالیت دولت یازدهم بیش از 2 هزار و 500 کلاس درس تخریبی وجود داشت که می‌طلبید برای رفع مشکل به‌صورت جدی وارد عمل شویم.

کد مطلب: ۵۹۹۴۳۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا هرمزگان؛ ماشاالله قاسمی افزود: دو برنامه در دستور کار داریم که هدایت منابع خیری به سمت مدارس تخریبی یکی از این برنامه‌ها است.

وی عنوان کرد: تا امروز بیش از 70 درصد منابع خیری به سمت مدارس تخریبی سوق داده‌شده است و صد در صد منابع بنیاد پر خیر برکت به مدارس تخریبی اختصاص‌یافته است که جا دارد از خیرین نیک‌اندیش و مؤسسات و بنیادهایی که در احداث فضاهای آموزشی در هرمزگان همکاری دارند تشکر و قدردانی کنیم.

مدیر کل تجهیز و نوسازی مدارس استان هرمزگان انعکاس گزارش‌ها لازم به سازمان نوسازی مدارس کشور و پیگیری مجدانه از طریق مراجع ذی‌ربط به‌منظور توجه ویژه دولت به جمع‌آوری این مدارس در استان را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد و افزود: تاکنون مکاتبات مستمر و جلسات متعدد با سازمان نوسازی مدارس کشور در خصوص مدارس تخریبی انجام‌شده و در این راستا سازمان نوسازی مدارس نیز پیگیری موضوع را از طریق سازمان برنامه‌وبودجه کشور در دستور کار قرار داده که نتایج مثبتی را به همراه داشته و دارد..

قاسمی با بیان اینکه نماینده حوزه شرق استان نیز به همراه نماینده اداره کل نوسازی مدارس از مدارس تخریبی حوزه فوق بازدید به عمل‌آورده است، خاطرنشان کرد: در جلسات مشترکی که با نمایندگان حوزه مرکزی هرمزگان در اداره کل نوسازی مدارس برگزار شد این موضوع به‌طور خاص به استحضار نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس رسید که البته پیگیری‌های نمایندگان نیز شایسته تحسین است.

امیدوارم سهم هرمزگان متناسب با مشکلات آن دیده شود

مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان هرمزگان اضافه کرد: در جلسات شورای اداری استان موضوع مدارس تخریبی مطرح‌شده است بر اساس گزارش‌ها ارائه‌شده در سیزدهمین نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان هرمزگان به ریاست معاونت رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور، دکتر نوبخت از اختصاص یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به بخش نوسازی مدارس اشاره کرد و گفت: استان هرمزگان و سیستان و بلوچستان با مشکلات عدیده‌ای در این بخش مواجه‌اند و برای دولت در این بخش از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند که امیدوارم با رایزنی‌هایی که انجام خواهد گرفت سهم استان هرمزگان متناسب با مشکلات آن دیده شود و مشکلات گفته‌شده در خصوص کمبود مدارس و کلاس‌های تخریبی برطرف شود.

بازسازی 900 کلاس درس تخریبی در هرمزگان

وی با اشاره به بازسازی 900 کلاس درس تخریبی در هرمزگان، گفت: در دولت تدبیر و امید بیش از 900 کلاس درس تخریبی جمع‌آوری‌شده است یعنی سالانه 300 کلاس درس تخریبی بازسازی‌شده است این آمار نشان می‌دهد که برای 27 هزار دانش‌آموز هرمزگانی که در این‌گونه مدارس تحصیل می‌کردند، فضای آموزشی استاندارد احداث‌شده است که این توفیق محصول همراهی خیرین و حمایت دولت بوده و امیدوارم تا محو کامل مدارس تخریبی استمرار یابد.

میناب با 336 کلاس تخریبی بعد از بندرعباس در رتبه دوم استان

قاسمی خاطرنشان کرد: با همه این اقدامات انجام‌شده، شهرستان میناب با 336 کلاس تخریبی از جهت تعداد مدارس تخریبی در رتبه دوم استان قرار دارد و در سه‌ساله اخیر 30 پروژه آموزشی در قالب 117کلاس درس با زیربنای 13 هزار و 251 مترمربع و بااعتباری بالغ‌بر 185میلیارد ریال تقدیم دانش‌آموزان و مردم این شهرستان شده است که از این تعداد قریب به 100 کلاس درس تخریبی، تخریب، بازسازی و مقاوم‌سازی شده‌اند.

این مقام مسئول ادامه داد: قطعاً برای محو کامل مدارس تخریبی این شهرستان مشارکت خیرین ضرورتی انکارناپذیر است که بعد از برگزاری همایش خیرین مدرسه‌ساز مکران روند مشارکت سرعت بیشتری به خود گرفته است.

وی در پایان با اشاره به اینکه درمجموع مدارس تخریبی دغدغه و نگرانی همه متولیان به‌ویژه آموزش‌وپرورش، نوسازی مدارس و اولیا و دانش‌آموزان است که همواره به‌عنوان زخمی کهنه بر پیکر آموزش‌وپرورش نشسته است و متعلق به امروز و دیروز هم نیست، اظهار کرد: برای محو مدارس تخریبی باید همه دست‌به‌دست هم بدهیم تا این مشکل مرتفع شود و در این راستا نقش رسانه‌ها بسیار حیاتی است که با انعکاس اخبار و اطلاعات صحیح و تحلیل‌های منصفانه دولت و متولیان احداث فضاهای آموزشی را یاری کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار