شارژ بی سیم دستگاه های الکتریکی با راهکاری جدید

محققان روش جدیدی ابداع کرده اند که انرژی دستگاه های الکتریکی را بدون اتصال آنها به منبع برق تامین می کند.

کد مطلب: ۵۹۹۳۸۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، در این روش جدید که توسط محققان مرکر 'تحقیقات دیزنی' ابداع و در مجله PLOS ONE منتشر شده است، انرژی به صورت بی سیم در سراسر یک اتاق منتقل می شود و کاربران را قادر می سازد دستگاه های الکتریکی خود را شارژ کنند، به گونه ای که مشابه با اتصال به هات اسپات های وای فای (مسیر هدایت و دسترسی به وای فای) است.
این محققان روش ابداعی خود به نام 'رزونانس حفره شبه استاتیکی' (QSCR) را درون یک اتاق ویژه به ابعاد 16 در 16 فوت در آزمایشگاه خود به نمایش گذاشتند.
آنها در این نمایش، امواج مغناطیسی پایدار و بی خطری تولید کردند که درون اتاق را پر کرد و تامین انرژی را به طور همزمان برای چند دستگاه تلفن همراه، پنکه و چراغ در پی داشت.
روش QSCR شامل ایجاد جریان های الکتریکی در دیوارها، کف و سقف فلزی اتاق می شود که میدان های مغناطیسی یکنواختی تولید می کند و این میدان ها به محیط داخل اتاق نفوذ می کنند.
همین ویژگی موجب می شود که انرژی به صورت کارآمد به کویل های دریافت کننده ای که در همان فرکانس رزونانس حوزه های مغناطیسی فعالیت می کنند، منتقل شود.
جریان های القا شده در اتاق در خازن هایی مجزا هدایت می شوند که میدان های الکتریکی بالقوه مضر را جدا می کند.
به گفته محققان، این روش ابداعی جدید موجب می شود که انرژی نیز مانند وای فای همه جا حاضر باشد و با حذف نیاز به سیم ها و شارژ باتری، کاربردهای جدیدی را برای روبات ها و سایر دستگاه های متحرک کوچک میسر می سازد.

منبع: ایرنا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار