با حضور دانش آموزان پایه هفتم:

برگزاری مسابقات حل مساله در آموزش و پرورش ناحیه 2 اهواز

مسابقات حل مساله با حضور 150 دانش آموز پایه هفتم در آموزش و پرورش ناحیه 2 اهواز برگزار شد.

کد مطلب: ۵۹۹۳۶۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از ناحیه 2 اهواز، قاسم چلداوی معاون آموزش متوسطه این ناحیه ضمن اعلام این خبر گفت: مسابقات حل مساله درس ریاضی با حضور 150 دانش آموز پایه هفتم دوره متوسطه اول واحد های آموزشی این ناحیه در دبیرستان نمونه دولتی شهید مجدزاده برگزار شد.

وی هدف از برگزاری این مسابقات را ارتقاء سطح دانش علمی دانش آموزان و بهره گیری دانش آموزان از یافته های علمی خود و تفکر خلاقانه در حل مسائل درسی عنوان کرد.

وی همچنین گفت: این روش به کسب مهارت هم اندیشی در دانش آموزان، ایجاد محیطی سالم برای رقابت فکری و تصمیم گیری در حل مسائل مهمتر و تحقق هدف آموزش راهبردها ی حل مسئله در پایه هفتم کمک شایانی خواهد کرد.

چلداوی در ادامه با بیان اینکه روش حل مسئله یکی ازفعال ترین روش های تدریس به شمار می رود، گفت: اگر روش حل مساله در برنامه های آموزشی دانش آموزان انجام شود منجر به یادگیری عمیق مطالب درسی خواهد شد و به رشد فکری و آگاهی دانش آموزان کمک شایانی خواهد کرد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش ناحیه 2 اهواز همچنین افزود: در روش حل مسئله دانش آموزان برای دریافت جواب صحیح مسئله کوشش میکند تا از اندوخته های قبلی خود در زمینه مورد نظر استفاده نمایند و این مهم باعث تقویت ذهن و قوه خلاقیت و ابتکار در آنان خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار