با این 5 روش کیفیت دوربین گوشی‌تان را چند برابر کنید!

بدون شک می‌توان یکی از بزرگ‌ترین تحولات ایجاد شده در تلفن‌های همراه را قرار گرفتن دوربین در آن‌ها دانست.

کد مطلب: ۵۹۹۳۴۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، با توجه به پیشرفت فراوانی که دوربین تلفن‌های همراه داشته‌اند، کم‌تر کسی این نیاز را در خود می‌بیند که به سمت خرید دوربین‌های دیجیتالی یا حتی DSLR‌ برود. همین موضوع باعث شده تا دوربین به فاکتوری مهم در این زمینه تبدیل شود. در این مطلب می‌خواهیم به شما 5 روش ساده را بگوییم که با انجامشان کیفیت دوربین‌ تلفن همراه‌تان بیشتر از چیزی که در حال حاضر هست، بشود. پس همراه ما باشید.

یک ثانیه بیشتر صبر کنید!

دوربین گوشی‌های موبایل به این ویژگی‌ معروف هستند که تنها در کسری از ثانیه می‌توانند از سوژه‌ شما تصویربرداری کنند. اما این مورد گاهی باعث بالا رفتن توقع کاربر می‌شود؛ بدین صورت که می‌خواهد سریع با زدن دکمه شاتر، گوشی را حرکت دهد و عکس ثبتی‌اش را ببیند. در واقع با زدن کلید شاتر دوربین گوشی تازه آماده انجام عملیات پردازشی می‌شود و باید تا پایان این عملیات دست‌تان را دقیقا ثابت در همان وضعیت نگه‌دارید. حتی بعد از این که از ثبت شدن عکس مطمئن شدید، برای اطمینان بیشتر، دست‌تان را برای یک ثانیه بیشتر ثابت نگه‌دارید.

تا حد امکان فلاش را کنار بگذارید!

نوری که توسط فلاش LED دوربین گوشی شما ایجاد می‌شود معمولا بسیار نامنظم بوده و سایه‌های غیر طبیعی را در عکس ایجاد می‌کند. سعی کنید از فلاش LED تنها در زمانی که هیچ جزیی از عکس بدون آن معلوم نمی‌شود، استفاده کنید. فلاش‌های دوگانه و حتی سه گانه که اخیرا در تلفن‌های هوشمند قرار گرفته‌اند به مراتب عملکردشان بسیار بهتر از LED‌های تک رنگ است. همچنین سعی کنید مود اتوماتیک فلاش را غیرفعال کنید و بر اساس نیاز خودتان آن را به صورت دستی فعال یا غیر فعال کنید.

از HDR بهره ببرید!

مود HDR قابلیتی‌ است که کمک زیادی به کیفیت خروجی تصاویر می‌کند. این قابلیت به عکس‌هایی که در نور آفتاب، محیط بیرون، منظره و یا چهره گرفته می‌شوند کمک می‌کند تا توازنی عالی در رنگ‌ و روشنایی تصاویر ایجاد گردد. البته باید دقت کنید که از این مود برای زمانی که سوژه در حال حرکت است استفاده نکنید؛ چرا که نتیجه آن تصاویری تار و بدون جزییات خواهد بود. اطلاعات بیشتر در رابطه با این قابلیت را می‌توانید از طریق این لینک بدست آورید.

از یک اپلیکیشن دوربین دیگر استفاده کنید!

یکی از قسمت‌های مهم عکس برداری، پردازشی است که توسط بخش نرم افزاری گوشی شما انجام می‌گیرد. اگر فکر می‌کنید اپلیکیشن دوربین گوشی شما در این زمینه عملکرد مناسبی ندارد، می‌توانید از اپ‌های دیگر بهره ببرید. از بهترین‌های موجود در این بخش می‌توان به Retrica و Camera Zoom FX اشاره کرد.

تمیز بودن لنر را چک کنید!

شاید این مورد که با یک پارچه به راحتی برطرف می‌شود، دلیل اصلی بی‌کیفیتی تصاویر ثبتی شما باشد. یک لک کوچک بر روی پوشش لنز دوربین گوشی شما تاثیر زیادی در کیفیت آن خواهد گذاشت. بنابراین پیش از عکس‌برداری حتما حواستان به لنز و تمیزی آن باشد.

منبع: شهر خبر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار