استفاده از فناوری اطلاعات گامی در جهت رسیدن به شهر الکترونیک است

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان تأکید کرد: سرمایه گذاری شهرداری همدان در اجرای فیبرنوری گامی در جهت رسیدن به شهر الکترونیک است.

کد مطلب: ۵۹۹۳۴۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا همدان، محمد تبریزی در جلسه کمیسیون اقتصاد، سرمایه ‌ گذاری و گردشگری شورا با بیان اینکه مدیریت شهری، مسؤولیت ارائه انواعی از خدمات شهری و عمومی به جامعه شهری را بر عهده دارد، افزود: این امر مستلزم به کارگیری روش ‌ های نوین مدیریت شهری است و شهرها محل استقرار هر پدیده نوین و جایگاهی برای پیشبرد فناوری و توسعه به حساب می ‌ آیند و در عصر حاضر استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات از جمله مهم ‌ ترین ابزارهایی است که می ‌ تواند در ایفای نقش مدیران شهری و ارائه خدمات در اختیار مدیریت شهری قرار گیرد.

تبریزی اضافه کرد: امکاناتی که فناوری ‌ های اطلاعاتی و ارتباطاتی برای شهرداری فراهم می ‌ آورد، تلاش مدیران شهری را در استفاده بیشتر از این امکانات افزایش می ‌ دهد و استفاده مفید و مؤثر از فناوری اطلاعات و ارتباطات و کاربردهای آن در مدیریت شهری است؛ بنابراین آنچه مهم است به طور عینی ‌ تر و صریح ‌ تر تأثیر آن بر توسعه و مدیریت شهری است.

وی اظهار کرد: مشارکت شهرداری در امر سرمایه ‌ گذاری فیبرنوری اقدام ارزشمندی است که در امر خدمت ‌ رسانی بهتر به شهروندان دارای اهمیت بسیار است.

تبریزی حذف سفرهای درون شهری و کاهش ترافیک، عدم ارتباط چهره به چهره و ارتباط از راه دور، جلوگیری از فساد مالی، جلوگیری از تبعیض و ویژه ‌ خواری و ارائه خدمات آسان و سریع را از مزایای بهره ‌ گیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات برشمرد و اظهار کرد: شهرداری همدان در حوزه فناوری الکترونیک موفق عمل کرده است و برای ورود در امر اجرای فیبر نوری هم باید با توجه به مسائل امنیتی همه جوانب را در نظر بگیرد.

وی تأکید کرد: در سرمایه ‌ گذاری در اجرای فیبر نوری باید از افراد با توان و ظرفیت بالا استفاده شود؛ چرا که با دنیای ارتباطات الکترونیکی مواجه بوده و برای این امر ابتدا باید فراخوان آن منتشر سپس گزارش نتیجه کار به شورا ارائه شود.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه ‌ گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان در ادامه به مصوبه احداث بیمارستان تخصصی مغز و اعصاب با کمک پروفسور سمیعی در همدان اشاره کرد و گفت: تحقق این امر در استان همدان اتفاق مبارکی است که می ‌ تواند غرب کشور را پوشش دهد.

تبریزی اضافه کرد: اقدامات لازمی که باید در شهرداری برای بیمارستان تخصصی مغز و اعصاب انجام می ‌ شد صورت گرفته و مشکلی در این زمینه وجود ندارد و لازم است دیگر ارگان ‌ ها و ادارات مربوط در این خصوص به وظایف خود عمل کنند و استاندار همدان نیز به عنوان مدیر ارشد استان برای ترغیب دستگاه ‌ های اجرایی مربوط وارد شود.

وی تأکید کرد: شورا و شهرداری همدان مجدانه پیگیر احداث این بیمارستان هستند و آمادگی کمک در این زمینه را دارند.

سخنگو و رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک و محیط زیست شورا هم با اشاره به اینکه یکی از مشکلات زندگی بشر امروز ازدحام جمعیت و ناتوانی زیرساخت ‌ های شهری در پاسخگویی به نیاز آنها است، گفت: زیرساخت حمل و نقل ازجمله زیرساخت ‌ های مهمی است که تحت تأثیر این مهم قرار می ‌ گیرد و امروزه استفاده از فناوری ‌ های جدید امری اجتناب ‌ ناپذیر شده است.

کامران گردان اضافه کرد: ابزارهای گوناگونی برای بهینه ‌ سازی و مدیریت صحیح سامانه حمل و نقل و ترافیک شهری وجود دارد که استفاده از سامانه ‌ های هوشمند کنترل حمل و نقل و ترافیک و خدمات شهری گرایش به فناوری ‌ های نوین درعرصه حمل و نقل در مدیریت شهری را می ‌ طلبد.

دیگر عضو شورای اسلامی شهر همدان هم دراین جلسه اجرای فیبرنوری را از مهمترین زیرساخت ‌ های کنونی شهرها دانست و گفت: ضروری است در این راستا نگاه راهبردی به این موضوع شود.

علی رضایی اضافه کرد: اگر می ‌ خواهیم تقویت کارایی و ارتقای بهره ‌ وری مدیریت شهری و توجه به اقتصاد مقاومتی با سرمایه اندک را داشته باشیم باید به حوزه فناوری اطلاعات نگاه ویژه داشته باشیم.

رضایی گفت: حوزه فناوری اطلاعات ظرفیت بالایی دارد و با سرمایه ‌ گذاری در این بخش بهره ‌ وری بیشتری را می ‌ توان دریافت کرد.

محمدعلی پرزاد دیگر عضو شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه، گفت: مدیریت شهری در فناوری ارتباطات و اطلاعات باید دید وسیعتری داشته و آینده ‌ نگر باشد و تمامی موارد را مورد بررسی قرار دهد.

معاون مالی و اداری شهردار همدان هم در این جلسه به تشریح دلایل مشارکت شهرداری در امر سرمایه ‌ گذاری اجرای فیبر نوری پرداخت و گفت: به همین منظور بازدید ‌ هایی از کلان شهرهای کشور داشته و جلساتی نیز با شرکت ‌ های مجاز برگزار کرده ‌ ایم که در این راستا راهکارهای خوبی به دست آمده و مطالعات لازم هم برای اجرای فیبر نوری صورت گرفته است.

مهدی مجیدی با بیان اینکه همیشه رویکرد مدیریت شهری در فناوری اطلاعات خدماتی بوده است، اضافه کرد: این در حالی است که می ‌ توان علاوه بر ارائه خدمات آسان و سریع به شهروندان در کنار آن از ظرفیت زیرساخت ‌ های فناوری اطلاعات درامر سرمایه ‌ گذاری و ایجاد درآمدهای پایدار شهری نیز بهره گرفت.

مدیرعامل سازمان سرمایه ‌ گذاری شهرداری همدان در خصوص پروژه احداث بیمارستان تخصصی مغز و اعصاب در همدان گفت: شهرداری همدان بر اساس وظیفه خود در این زمینه تمامی اقدامات را انجام داده که از جمله آن اختصاص یک هکتار زمین برای ساخت بیمارستان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار