دانشگاه فرهنگیان در تحقق سند تحول بنیادین نقش مهمی دارد

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در مراسم معارفه معاون جدید پردیس شهید بهشتی دانشگاه فرهنگیان گفت: خدمات دانشگاه فرهنگیان بر هیچکس پوشیده نیست

کد مطلب: ۵۹۹۳۲۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی، علیرضا کاظمی در جلسه تودیع و معارفه معاون آموزشی پرورشی و فرهنگی پردیس شهید بهشتی دانشگاه فرهنگیان با بیان این که خدمات سازنده دانشگاه فرهنگیان بر هیچکس پوشیده نیست گفت: نگاه اداره کل آموزش و پرورش به دانشگاه فرهنگیان نگاهی بنیادین، اساسی و حیاتی است.
وی ادامه داد: ما بر ابن باوریم که چالش اساسی نظام تعلیم و تربیت نیروی انسانی است که متاسفانه گاهی مسیر حل مشکلات را اشتباه انتخاب می کنیم.
کاظمی با بیان این که اولین کتاب با عنوان "نقش دانشگاه فرهنگیان در تحقق سند تحول بنیادین" توسط خود من ارائه شد بر نقش موثر این دانشگاه در ارتقاء سطح کیفیت آموزشی تاکید و اظهار کرد:سند تحول بنیادین بدون دانشگاه فرهنگیان بی معنا و مفهوم است.
وی با اعلام این که شاهرگ حیاتی تحقق سند تحول بنیادنین تربیت و تامین نیروی انسانی است بیان کرد: بزرگترین چالش آموزش و پرورش عدم تدوین و تصویب زیرنظام تامین منابع انسانی به طور کامل است.
وی تصریح کرد:متاسفانه زیر نظام تامین منابع انسانی در مقابل شش زیرنظام دیگر علی رغم دارا بودن نقش اساسی به صورت جزیره ای اجرا می شود.
این مقام مسئول با اشاره به این که اجرای جزیره ای زیر نظام تامین نیروی انسانی موجب ایحاد مشکلات عدیده ای شده است افزود: به واسطه این مهم متاسفانه شاهد فراز و نشیب های متعددی در حوزه برنامه، ساختار و مدل های تامین نیرو از طریق دانشگاه هستیم و نتوانستم مسیر های اصلی نیروی انسانی را از طریق دانشگاه تعیین کنیم.
کاظمی عدم وجود قانون های مربوط به این بخش را از دیکر معضلات آموزش و پرورش دانست و خبر داد: به دلیل فقدان وجود قوانین مروبط به نیروی انسانی، مجبور شدیم سال گذشته تنها در استان حدود ۶۳۰ نفر معلم حق التدریس بدون تجربهدجذب کنیم که ناشی از فقدان سیاست های کلان در کشور است.
خروج بیش از ۳۰۰ هزار نیروی آموزش و پرورش طی پنج سال آینده
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار داشت: یکی دیگر از خطراتی که نظام تعلیم و تربیت را تهدید می کند خروج بیش از ۳۰۰ هزار نیروی انسانی از آموزش و پرورش است که با سیاست جذب سالانه ده هزار نیروی انسانی حل شدنی نیست.
وی تاکید کرد: بنابراین نقش دانشگاه فرهنگیان در تربیت نیروی انسانی کارآمد و ارتقاء توانمندی معلمان موجود می تواند اساسی ترین نقش را ایفا کند و از این منظر دانشگاه فرهنگیان اولویت نخست فکری، ذهنی و اجرایی در سطح استان است .
وی در بخش دیگری از سخنان خود به وحدت فکری و اجرایی مابین دانشگاه فرهنگیان و اداره کل آموزش و پرورش اشاره داشت و اذعان کرد: این عمل می تواند مسیر انجام ماموریت های بنیادین این دو حوزه استراتژیک را تسهیل کند.
رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی نیز در ادامه این جلسه گفت: با حضور مدیریت جدید در حوزه مدیریتی دانشگاه فرهنگیان شاهد تحقق تربیت معلم چند ساحتی خواهیم بود و امیدواریم با همکاری همگی بتوانیم وظیفه اصلی دانشگاه که تربیت معلم و فاخر و منشا تحول و تغییرات رو به تعالی و تکامل است، باشیم.
در ادامه نصیری جامی سرپرست پردیس شهید بهشتی مشهد از زحمات و تلاشهای دکتر میرشجاعیان در طول دوران معاونت ایشان تقدیر و با اشاره به اهمیت پست معاونت آموزشی ، پژوهش و فرهنگی و اشاره به توانمندیهای آقای رمضان نیری برای ایشان در پست جدید آرزوی توفیق نمود.
لازم به ذکر است در این جلسه رمضان نیری که پیش از این در پست معاون آموزش دوره متوسطه اداره کل آموزش و پرورش حضور داشت به سمت معاون آموزشی پژوهشی و فرهنگی پردیس شهید بهشتی دانشگاه فرهنگیان منصوب و جانشین میر شجاعیان شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار