سازمان استاندارد مکلف به تدوین نقشه راه تحول نظام استانداردسازی شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی سازمان استاندارد را مکلف کردند که در مدت 6 ماه نسبت به تدوین و اجرای سند جامع و نقشه راه تحول نظام استانداردسازی کشور و مدیریت کیفیت در کشور اقدام کند.

کد مطلب: ۵۹۹۲۵۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت عصر روز یکشنبه مواد باقی مانده اعاده شده از سوی شورای نگهبان درباره طرح تقویت و توسعه نظام استاندارد را بررسی و مصوب کردند.
براساس ماده 13 و برای تامین نظر شورای نگهبان، سازمان استاندارد مکلف شد،‌ به منظور ارتقای وظایف نظارتی خود بر واحدهای تولیدی و اجرای بند 30 سیاست های کلی برنامه ششم توسعه در چارچوب قوانین و مقررات مربوطه نسبت به تدوین و اجرای سند جامع و نقشه راه تحول نظام استانداردسازی کشور و مدیریت کیفیت، ظرف مدت شش ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون اقدام نماید.
براساس مصوبه نمایندگان همچنین یک تبصره به عنوان تبصره 4 به ماده 35 الحاق می شود: براساس تبصره 4 مصوبات شورای عالی استاندارد با تایید وزرای عضو شورا و مصوبات شورای عالی استانی با تایید اعضای متناظر وزرای عضو شورای عالی استاندارد در سطح استان نافذ و اجرایی می شود.
نمایندگان مجلس همچنین مصوب کردند که با توجه به الحاق تبصره 4 به ماده 35ایراد ماده 36 نیز مرتفع شده است.
در ماده 39 نیز نمایندگان مصوب کردند که با توجه الحاق تبصره 4 به ماده 35ایراد ماده 36 نیز مرتفع شده است.
براساس تصمیم نمایندگان مجلس ماده 43 نیز به شرح زیر اصلاح شد: کمیسیونی مرکب از یکی از قضات دادگستری به انتخاب رییس قوه قضاییه، مدیر کل استاندارد استان و نماینده سازمان حمایت تولیدکنندگان و مصرف کنندگان و نماینده اتاق های بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی، تعاون مرکزی و اصناف ایران حسب مورد تشکیل و بدوا به موارد مذکور در این قانون رسیدگی می کند و با ملاحظه شرایط و امکانات خاطی و دفعات تخلف در صورت احراز جرم مراتب را به مرجع قضایی ذی صلاح ارجاع می کند.
در غیر این صورت با تذکر و اخطار، اقدام به اخذ تعهد، جریمه تعطیل واحد تولیدی یا خدماتی، جمع آوری محصول از سطح بازار،‌ الزام به بهسازی و اصلاح، فروش و امحای کالا می نماید.
تصمیمات کمیسیون ظرف مدت 30 روز پس از ابلاغ در مراجع قضایی ذی صلاح قابل اعتراض خواهد بود. در غیر این صورت تصمیمات کمیسیون قطعی محسوب می شود.
ماده 57 نیز به شرح زیر اصلاح شد: بودجه سالیانه سازمان به صورت متمرکز در سطح کشور براساس مقررات مربوطه توسط رییس سازمان تهیه و پس از تصویب هیات وزیران در بودجه سنواتی درج می گردد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار