معاون وزیر صنعت:

ایران هرگونه سرمایه گذاری خارجی را تضمین می کند

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در گردهمایی «آشنایی با فرصت های همکاری ایران و فنلاند» اعلام کرد: در بخش معدن و صنایع معدنی نزدیک به 30 میلیارد دلار نیاز داریم و دولت ایران هرگونه سرمایه گذاری خارجی را تضمین و حمایت می کند.

کد مطلب: ۵۹۹۲۵۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، «مهدی کرباسیان» امروز (یکشنبه) در این گردهمایی در سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) افزود: ایران به کشورهایی متصل است که یک بازار 450 میلیون نفری را در منطقه از افغانستان تا آسیای میانه و خاورمیانه تشکیل می دهد.
وی افزود: خلیج فارس و دریای عمان به همراه منابع غنی نفت و گاز فرصت های ارزشمندی را پیش روی صادرکنندگان و واردکنندگان کالا به ایران قرار می دهد و هرگونه فعالیت در بخش صنعت با بهره گیری از انرژی گاز نقش ارزشمندی برای استمرار فعالیت دارد.
به گفته کرباسیان، همکاری شرکت های فنلاندی با ایران از پیشینه مناسب برخوردار است و شرکت فنلاندی «اتو تک» حتی در دوران تحریم همکاری خود را با ایران قطع نکرد.
وی ادامه داد: ایمیدرو آماده است با شرکت های فنلاندی همکاری داشته باشد.
این مسوول یادآوری کرد: پاییز امسال نیز تفاهمنامه ای برای همکاری میان مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی با سازمان زمین شناسی فنلاند به امضا رسید.
کرباسیان اعلام کرد برنامه اکتشاف ذخایر معدنی ایران در وسعتی به مساحت 250 هزار کیلومتر از سال 2015 میلادی آغاز شد و انتظار می رود با تداوم در سال 2017، در سال 2018 نهایی شود که این امر فرصت خوبی را برای همکاری میان شرکت های ایرانی و فنلاندی در زمینه اکتشاف فراهم می کند.
وی ابراز امیدواری کرد شرکت های 2 کشور برای فعالیت در عرصه اکتشاف بزودی تفاهمنامه هایی را امضا کنند؛ زیرا دولت های ایران و فنلاند به افزایش سطح همکاری ها تمایل دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار