مشاورعالی رییس سازمان محیط زیست کشور درمیناب گفت:

حفظ تالاب ها بیشتر از سد ها مهم و اساسی هستند

مشاورعالی رییس سازمان محیط زیست کشور از تالاب های بین المللی (رود شور و شیرین) میناب بازدید کرد.

کد مطلب: ۵۹۹۲۳۲
لینک کوتاه کپی شد

به‌گزارش خبرنگار پانا ازهرمزگان‌،اسماعیل کهرم مشاور عالی رییس سازمان محیط زیست کشور در بازدید از تالاب های میناب گفت: حفظ تالاب ها بیشتر از وجود سد و نگهداری آب پشت آن و صرف در بخش‌های بی‌ نظیر کشاورزی اهمیت دارد و موجب بهره وری می شود.

وی افزود: سد ها از بزرگترین‌ پروژه‌ها در دنیا محسوب می شوند‌.امروزه علم ارزیابی زیست محیطی به ما می گوید که باید دقت کنیم که سدسازی می تواند اثرات اجتماعی ،بیولوژیکی‌،زیست محیطی و اقتصادی بسیاربسیار منفی را ایجاد کند و زندگی مردم را تحت تاثیر قرار دهد.

کهرم با اشاره به برنامه احداث دو سد ( سرنی و زرانی) در میناب گفت: این سدها و بخشی که‌در زیر دریاچه‌ سد قرار می گیرد و در بازدید از پایین دست ها که جلگه ای از آب های رودخانه و علاوه بر اینکه‌نخل ها و درختان کهور و کرت قدیمی در آنجا وجود دارد تعداد زیادی از مردم و روستاییان نیز در اطرف روستاها در حال زندگی هستند که حیات و معیشت آنها به زنده ماندن جلگه ،آب رودخانه و پوشش گیاهی منطقه وابسته است.

وی در پایان‌خاطر نشان کرد: « علم ارزیابی زیست محیطی» برای مکان‌یابی و موقعیت سدها در میناب و دیگر نقاط کشور در نظر گرفته‌شود هر چند تحقیقات و‌بررسی ها زمان بر و طولانی شود تا مردم میناب بیش از این باغات ،درختان،نخلستان ها و جنگلهای حرا را ازدست ندهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار