رئیس مرکز مدارس خارج از کشور:

تحصیل اتباع در ایران به دستور رهبرانقلاب یک نگاه انسانی بزرگ بود

رئیس مرکز مدارس خارج از کشور گفت: با توجه به سوابق دو کشور ایران و ژاپن مشترکات فرهنگی بسیاری بین این دو کشور وجود دارد که امیدواریم بتوانیم در زمینه های فرهنگی ارتباط و تبادل تجربیات بیش از پیش داشته باشیم.

کد مطلب: ۵۹۹۲۲۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا؛ خلیل الله بابالو در مراسم توافق فی مابین دولت ژاپن و وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران که در جهت تسهیلات بلاعوض برای تامین امنیت انسانی (GGP) که منجر به اجرای ساخت مدارس پیش ساخته در استان کهکیلویه و بویراحمد می شود؛ اظهار داشت: ایرانیان از پیش نگاه مثبتی به مردم و کشور ژاپن داشته اند و این به دلیل نزدیکی فرهنگ ژاپن به فرهنگ کشور ما است.

قائم مقام وزیر و رئیس مرکز مدارس خارج از کشور گفت: در نگاه رهبران هر دو کشور به خصوص مسئولان فرهنگی دو کشور مسائل انسانی و رشد تعلیم و تربیت جزء مشترکات دیدگاه است به دلیل همین درک انسانی از مسئله آموزش و پرورش و تربیت انسان های توسعه یافته و درک بالای تربیتی مسئولان کشور امروز ما میزبان 400 هزار دانش آموز پناهنده هستیم.

وی ادامه داد: کشور ایران با وجود تحریم های ظالمانه و تامین منابع مالی و سختی که در مسائل مالی وجود دارد اهمیت خاصی به تعلیم و تربیت قائل است و به همین منظور تنها برای دانش آموزان پناهنده 800 میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده است.

بابالو اضافه کرد: سال گذشته مقام معظم رهبری دستور دادند که حتی دانش آموزان پناهنده ای که هویت شناخته شده ای ندارند مجاز به ثبت نام در مدارس هستند که این به دلیل نگاه اسلامی و انسانی به موضوع است تا هیچ دانش آموز پناهنده ای از تحصیل بازنماند. بنابراین هر دو کشور تجارب بسیار خوبی در زمینه تحت پوشش بردن دانش آموزان در شرایط بحران و سختی را دارند و توازن تجربیات مشترک در این زمینه می تواند بسیار موثر باشد.

وی تصریح کرد: در زمینه کیفیت بخشی به مهارت آموزی و آموزش نیز کشور ژاپن تجربیات موفقی دارد و در مورد همین موضوع در ایران نیز زمینه های خوبی فراهم شده که می توانیم تجربیات هر دو کشور را در این زمینه ها تبادل کنیم.

قائم مقام وزیر و رئیس مرکز مدارس خارج از کشور ادامه داد: 2 سال پیش به همراه وزیر وقت آموزش و پرورش در اجلاس توسعه پایدار ناگویای ژاپن شرکت کردیم که در آن سفر وزیر آموزش و پرورش ژاپن و ایران برای تقویت ارتباط آموزشی و تعلیم و تربیتی بین هر دو کشور اعلام آمادگی کرد.

وی گفت: برگزاری این جلسه صرف نظر از مباحث مادی که میزان آن چقدر باشد نگاه مثبت و انسان دوستانه کشور ژاپن به مسئله تعلیم و تربیت را در همه کشورها از جمله ایران نشان می دهد که این موضوع بسیار ارزشمند است .

بابالو افزود: امیداریم در آینده شاهد ارتباطات فرهنگی بیشتر به خصوص به لحاظ محتوایی بیش از پیش باشیم و این موضوع به دلیل نزدیکی فرهنگی هر دو کشور اهمیت خاصی دارد. امیدواریم این پروژه هر چه زودتر به سرانجام برسد و ما شاهد بازگشایی این مدارس باشیم.

وی ادامه داد: ما در پروژه کمیساریا که انجام مدارس 12 کلاسه بود در زمان سه ماه پروژه را به انجام رساندیم و امیدواریم این پروژه نیز در مدت سه الی چهار ماه عملیاتی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار