کمبود 100 هزار مربی در حوزه امور تربیتی

مدیرکل امورتربیتی و مشاوره آموزش و پرورش گفت: طی 3 سال بیش از 10 هزار مربی و مشاور در حوزه امور تربیتی بازنشسته می شوند که با احتساب آن ما با کمبود 100 هزار مربی و 18 هزار مشاور مواجه خواهیم بود.

کد مطلب: ۵۹۹۲۲۵
لینک کوتاه کپی شد

مدیرکل امورتربیتی و مشاوره آموزش و پرورش گفت: طی 3 سال بیش از 10 هزار مربی و مشاور در حوزه امور تربیتی بازنشسته می شوند که با احتساب آن ما با کمبود 100 هزار مربی و 18 هزار مشاور مواجه خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا؛ مسعود شکوهی امروز یکشنبه اول اسفندماه 95 به مناسبت 8 اسفند سالروز تاسیس امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی در نشستی با نمایندگان رسانه ها با اشاره به برنامه های این هفته اظهار داشت: امسال برنامه ها در استان ها متمرکز شدند و هریک از استان ها با کمک مربیان و مشاوران حوزه امور تربیتی برنامه هایی برای این هفته تدارک دیده اند.

وی با اشاره به سیاست های جدید آموزش و پرورش با رویکرد تربیتی گفت: در سال جاری تلاش کردیم نگاه تمامی حوزه های مرتبط با آموزش و پرورش را به تاکید بر حوزه تربیت سوق دهیم بنابراین سعی کردیم با کمک معاونت پشتیبانی و منابع انسانی بیشترین نیرو را به مدارس اختصاص دهیم و کسری ها را جبران کنیم.

چالش بازنشتگی

مدیرکل امورتربیتی و مشاوره با اشاره به بازنشسته شدن بیش از 10 هزار مربی و مشاور طی سال های آینده گفت: انتظار ما این است که برای جایگزینی نیروهای بازنشسته برنامه ریزی صورت گیرد.

وی ادامه داد: امروز در دانشگاه فرهنگیان نگاه به تربیت مربی امور تربیتی متفاوت شده و امروز نگاهی چندوجهی به آن می شود. ما بیشتر توانمندی مشاوره این افراد را تقویت می کنیم تا بتوانند پاسخگوی نیازهای این حوزه باشند.

شکوهی با اشاره به جمعیت بازنشستگان این حوزه اظهار داشت: ما در حال حاضر 45 هزار مربی و معاون پرورشی و 18 هزار مشاور در سطح کشور داریم که ظرف 3 سال آینده بیش از 10 هزار نفر از مربیان و مشاوران ما بازنشسته خواهند شد.

وی درخصوص آمار کمبود نیروی انسانی در این حوزه گفت: کلا 100 هزار مربی و 18 هزار مشاور کمبود داریم.

مدیرکل امورتربیتی و مشاوره آموزش وئ پرورش در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع هدایت تحصیلی گفت: امین ترین مشاور مشاور مدرسه است. استدعای من از دانش آموزان و خانواده ها یشان این است که به مشاوران ما اعتماد کنند چون توصیه این مشاوران مبتنی بر سوابق تحصیلی، شخصیت دانش آموزان و اولویت های آموزش و پرورش و بازار کار است.

وی افزود: زمانی که ما رشته ای را به دانش آموز توصیه می کنیم این یک الزام نیست بلکه اولویت است، یعنی دانش آموز مجبور نیست آن رشته را انتخاب کند.

مشاوره برای هدایت تحصیلی رایگان است

شکوهی با اشاره به رایگان بودن مشاوره برای هدایت تحصیلی در همه مدارس کشور خاطرنشان کرد: حتی در مدارسی که به هر دلیل اعم از نرسیدن به حدنصاب دانش آموز از نیروی مشاور محروم باشند، از سوی مراکز هدایت تحصیلی به آنها مشاوره داده می شود که اگر دانش آموز با معرفی نامه مدرسه مراجعه کند، خدمات مشاوره رایگان خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار