صدا وسیما می تواند اثرگذاری فعالیت های آموزش وپرورش رادوچندان کند

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش لرستان در دیدار مدیر کل صدا و سیما گفت : آموزش و پرورش در نهادینه کردن فرهنگ ، جامعه پذیری و تربیت اجتماعی نسل جوان و آینده ساز نیاز به تعامل و مشارکت رسانه ملی دارد .

کد مطلب: ۵۹۸۹۴۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا ازلرستان ، خدانظر دریکوند افزود : آموزش و پرورش تلاش می کند تا فرهنگ آرمانی را در فرهنگ عمومی مردم تلفیق کند و ورود و تعامل صدا و سیما کمک خواهد کرد تا ماندگاری و اثر گذاری این فعالیت ها دو چندان شود .

وی در این نشست صمیمی که معاونین آموزش متوسطه و تربیت بدنی و سلامت و رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی نیز حضور داشتند ؛ تصریح کرد : آموزش مهارتهای زندگی به دانش آموزان مهمترین رویکردی است که دستگاه تعلیم و تربیت به آن توجه کرده و برنامه ها و فعالیت های خود را بر آن متمرکز کرده است .

دریکوند تاکید کرد : نگاه رسانه ملی به آموزش و پرورش نباید همچون سایر دستگاهها باشد ،چرا که آموزش و پرورش ظرفیت های بالقوه ای دارد که می تواند در عرض اهداف صدا و سیما به توسعه فرهنگ در جامعه کمک کند .

وی در ادامه تعامل با سایر دستگاهها را اصلی غیر قابل انکار برشمرد و گفت : با همکاری سایر دستگاهها طرح هایی مانند همیار پلیس ،سفیران سلامت ، همیار محیط زیست ، سفیران استاندارد و همیار مالیات اجرا می شود که این طرح ها می تواند به نهادینه کردن احترام به قانون ، رعایت حقوق دیگران و تربیت شهروند مطلوب منجر شود .

دریکوند بر این نکته تاکید کرد که اهداف آموزش و پرورش را نمی توان اهداف یک دستگاه به حساب آورد و افزود : اگر اهداف کلان تعلیم و تربیت در جامعه محقق شود ،شاهد جامعه ای پویا و مترقی خواهیم بود که انسانها در کنار یکدیگر احساس آرامش و امنیت خواهند کرد .

وی در ادامه از همکاری و تعامل صدا و سیمای مرکز لرستان تقدیر کرد و گفت : دستگاه تعلیم و تربیت از این تعامل استقبال می کند و به دنبال فراهم کردن بستر مناسب برای توسعه همکاری های مشترک است .

مدیر کل صدا و سیمای مرکز لرستان هم به اشتراک رسالت آموزش و پرورش و رسانه ملی اشاره کرد و گفت : بسیاری از اهداف این دو نهاد مهم و تاثیر گذار با هم مشترک است و تعامل و همکاری این دو نهادمی تواند به نفع مردم و اجتماع باشد .

محمد بازوند افزود : صدا و سیما در تولید برنامه های رادیو و تلویزیونی به 10موضوع و 7مخاطب توجه دارد وباید گفت که تولید برنامه ها در این دستگاه کارشناسی شده و هدفمند است .

وی در ادامه تاکید کرد : رسانه استانی در اغلب تولیدات خود تلاش می کند تا از نظر کارشناسی دانشگاهیان ، حوزه های علمیه و کارشناسان آموزش و پرورش بهره مند شود. بازوند ادامه بر این نکته تاکید کرد که خروجی تعامل دو طرفه بین صداو سیما و آموزش و پرورش می تواند منافع عموم مردم را تامین و تضمین کند .

وی در ادامه با اعلام آمادگی برای اطلاع رسانی اهداف کلان تعلیم و تربیت افزود : رسانه ملی می تواند با همکاری آموزش و پرورش برنامه هایی را تولید کند تا دستگاه تعلیم و تربیت بتواند پیام خود را به مخاطبینش انتقال دهد .

بازوند در پایان سخنان خود به توفیقات رسانه استانی در جذب مخاطبین اشاره کرد و گفت : با پیشرفت تکنولوژی های ارتباطی رسانه استانی مخاطبینی خارج از مرزهای استان و کشور دارد که با علاقه برنامه ها را رصد و دنبال می کنند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار