نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی:

حضور مردم در عرصه انتخابات باید با اعتماد؛ همدلی و همفکری باشد

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، به حضور و تأثیر مردم در دوره‌های مختلف و بر حکومت‌ها اشاره کرد و اظهار کرد: هر حکومت و نظام با حضور مردم معنا پیدا می‌کند و حتی پیامبران و ائمه اطهار (ع) با قدرت، همکاری و همراهی مردم به مقاصد خود رسیده‌اند.

کد مطلب: ۵۹۸۹۴۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از سمنان، احمد همتی، در نشست شورای اداری این استان که با حضور معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات برگزار شد، با بیان اینکه حضور مردم در شرایط مختلف موجب توسعه و حل بسیاری از مشکلات شده است، اظهار کرد: باید دنبال حضوری ایده‌آل باشیم و به حدی برسیم که کل کشور در صحنه باشند.

وی با اشاره به این موضوع که پیامبران جایی که با پشتوانه اندک مردمی مواجه بودند، نمی‌توانستند به‌سرعت به نتیجه برسند و امروز هم این‌چنین است، تصریح کرد: در نظام حکومتی نیز این مسأله باید با اعتماد بالایی همراه باشد و صرف یک حضور ظاهری تضمین‌کننده نیست و باید این حضور از قلب و فکر افراد برخاسته شود و اگر قلوب مردم با این موضوع همراه نباشد، در کشور با مشکل مواجه خواهیم بود.

عضو فراکسیون امید مجلس، ادامه داد: هر نظام و حکومتی با حضور مردم معنا پیدا می‌کند و امامان بزرگ و پیامبران نیز با آن شرایط ویژه‌ای که داشتند، اگر مردم با آن‌ها همراهی نمی‌کردند، نمی‌توانستند به اهداف خود برسند؛ با اینکه پشتوانه الهی داشتند.

ریاکارها رد صلاحیت شوند

همتی، با تقییح کسانی که می‌خواهند همه چیز را عالی و بدون ایراد جلوه دهند، اضافه کرد: از قضا آنها که ریاکاری کرده و نقدی به نارسایی‌ها ندارند، باید در انتخاباتی نظیر شوراها را رد صلاحیت شوند؛ چرا که نه تنها شناختی از واقعیات جامعه و برنامه‌ و راه‌حلی برای رفع آنها ندارند، بلکه نارسایی‌ها را ممکن است خلاف واقعیت جلوه دهند و از این طریق به ناامیدی مردم دامن بزنند.

وی بر لزوم شنیدن انتقادات سازنده و تلاش در جهت رفع آنها تاکید و اظهار کرد: شنیدن انتقادات و رفع مشکلات مردم نشان از کارآمدی نظام مقدس اسلامی داشته و به افزایش امید و نشاط در بین مردم کمک می‌کند.

عضو کمیسیون‌های تلفیق و بهداشت و درمان مجلس دهم با بیان اینکه تایید صلاحیت و رد صلاحیت افراد در انتخابات باید مبتنی بر یک فرآیند کاملا شفاف و قانونی باشد تصریح کرد: اگر شفافیتی در این فرآیند نباشد قطعا ممکن است فرد یا افرادی که واجد شرایط نباشند نیز از این فیلتر بگذرند و انتخاب یا در معرض انتخاب مردم قرار گیرند.

همتی با عنوان این مطلب که نباید افراد را به‌واسطه یک انتقاد کوچک رد صلاحیت کرد، خاطرنشان کرد: نظام باید از ظرفیت و توانمندی افرادی که صادقانه و از سر دلسوزی مشکلات را رصد و برای رفع آنها مسائل را مطرح و یا انتقادی می‌کنند، به بهترین نحو استفاده کند.

شفافیت اجتماعی و سیاسی، لازمه "شفافیت اقتصادی" است

وی از تزویر، ریاکاری و ظاهرسازی‌ها برای رسیدن به قدرت به‌عنوان مصداقی نفوذ داخلی نام برد و گفت: نفوذ می‌تواند داری دو بعد نفوذ خارجی و نفوذ داخلی باشد. در عرصه‌های مهم و اثرگذاری همچون انتخابات، همانطور که افراد نفوذی و متاثر از خارجی‌ها باید فیلتر شده و رد صلاحیت شوند، باید با مصداق‌های نفوذ داخلی هم برخورد و آنها را رد صلاحیت کرد.

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، بر لزوم شفافیت در تایید و یا رد صلاحیت‌ها در انتخابات تاکید کرد و افزود: بر همین اساس اگر می‌خواهیم مدیری انتخاب و یا زمینه انتخاب وی از طریق رای مردم را فراهم کنیم، باید این مهم طی یک فرآیند کاملا شفاف و شیشه‌ای صورت گیرد.

همتی با بیان اینکه ظاهرسازی‌ها با کمترین هزینه و وقت ممکن است انجام گیرد، گفت: اثرات سوء انتخاب افرادی با این مشخصات ممکن است برای کشور و نظام زیاد و حتی جبران‌ناپذیر باشد.

وی به وجود فراکسیون شفافیت در مجلس اشاره کرد و گفت: مجلس و نمایندگان مردم از شفافیت‌ها استقبال و آن را در راستای رفع مشکلات و نارسایی‌ها مفید می‌داند.

عضو فراکسیون امید مجلس، بر ضرورت شفافیت در همه بخش‌ها تاکید و عنوان کرد: تا وقتی در بعد اجتماعی و سیاسی شفافیت نداشته باشیم در بعد اقتصادی نیز نمی‌توانیم شفافیت داشته باشیم و اصولا این دو لازم و ملزوم همدیگرند.

همتی با بیان اینکه باید در انتخابات بعدی در استان و کل کشور نتایج بهتری داشته باشیم، تصریح کرد: قانون، عدالت و شفافیت از موارد مهمی است که باید در انتخابات بدان توجه شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار