فرماندار سمنان در گفت و گو با پانا:

شرایط پذیرش اسكان بيش از ۱۰ هزار مسافر در تعطيلات نوروز ۹۶ فراهم است

فرماندار سمنان و رئيس ستاد هماهنگي خدمات سفر، از فراهم بودن زيرساخت هاي اسكان بيش از ۱۰ هزار مسافر و زائر در تعطيلات نوروز ۹۶ در شهرستان سمنان خبر داد.

کد مطلب: ۵۹۸۹۱۰
لینک کوتاه کپی شد

سیدعباس دانایی در گفت و گو با خبرنگار پانا سمنان، در جلسه ستاد هماهنگي خدمات سفر شهرستان سمنان ويژه نوروز ۹۶ که در فرمانداری سمنان برگزار شد، با اشاره به ثبت جهاني نوروز در فهرست ميراث به عنوان يك آيين بين المللي، بر لزوم هماهنگي و برنامه ريزي هر چه مطلوب تر جهت خدمت رساني به گردشگران و زائران حرم رضوي تاكيد نمود.

وی از آمادگی این شهرستان برای استقبال از مسافران نوروزی تاکید و خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود که نوروز امسال شاهد فرود گردشگران بیشتری به استان سمنان و خصوصا مرکز استان باشیم؛ لذا باید برای خدمات‌دهی به این مسافران از هم‌اکنون آمادگی پیدا کنیم که در همین راستا در ستاد سفر شهرستان تمهیدات لارم برای این مهم اندیشیده شده است.

فرماندار سمنان از انعقاد یک تفاهمنامه بین فرمانداران مازندران با فرمانداران استان سمنان خبر داد و گفت: قرار است که بزودی با دیدار استانداران دو استان مازندران و سمنان این تفاهم نامه اجرایی شود و این دو استان در زمينه تبادل گردشگر و خدمات گردشگري با یکديگر همكاري‌هايي داشته باشند.

دانایی، از سمنان به عنوان شهری تاریخی با جاذبه‌های متنوع طبیعی نام برد و افزود: استان سمنان و خصوصا شهر تاریخی سمنان از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی متعددی برخوردار است.

وی بر لزوم معرفی این ظرفیت‌ها تاکید و تصریح کرد: در چند سال اخیر توجه دولت به بخش گردشگری سبب شده که ورود گردشگر به کشور و از جمله سمنان با افزایش قابل توجهی روبرو باشد.

رئيس ستاد هماهنگي خدمات سفر شهرستان سمنان با اشاره به برنامه ريزي هاي انجام شده در خصوص فراهم نمودن بستر ميزباني شهرستان سمنان از مسافران نوروزي، از استقرار پايگاه هاي ثابت هلال احمر، نيروي انتظامي، اورژانس، بازرسين مركز بهداشت و تعزيرات حكومتي در امر كنترل و نظارت خبر داد.

دانایی، به تعداد بقاع متبرکه و امامزادگان در سمنان اشاره کرد و گفت: باید برای جذب گردشگر و کیفیت‌بخشی به خدمات سفر، از این فضاهای معنوی نیز بهره بگیریم همچنان که در همین راستا مراکز اقامتی خوبی در جوار برخی از این امامزادگان ایجاد شده است؛ ضمن اینکه شبستان‌ها و سالن‌های جانبی و مراکز جوار این بقاع نیز در شرایط ویژه می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار