قائم مقام سازمان دانش آموزی اعلام کرد؛

نشست هیئت ریسه مجلس دانش آموزی با وزیر آموزش و پرورش

قائم مقام سازمان دانش آموزی از برگزاری نشست هیئت ریسه مجلس دانش آموزی با وزیر آموزش و پرورش در اسفند ماه خبر داد.

کد مطلب: ۵۹۸۸۷۶
لینک کوتاه کپی شد

محمود علیگو در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا در مورد فعالیت های مجلس دانش آموزی اظهار کرد: این مجلس، محلی برای تمرین مدیریت در جمهوری اسلامی است که دانش آموزان می توانند با حضور در آن از لحاظ علمی و مهارتی با ابزارهای مدیریت آشنا شده و با مشارکت های فکری و اجرایی مسلط شوند.

وی با اشاره به اینکه اعضای مجلس دانش آموزی می توانند در حوزه های خود رشد کرده و در میهن عزیر اسلامی به بالندگی برسند گفت: طبق هماهنگی های انجام شده قرار است طی ماه آینده(اسفندماه) اعضای هیئت رئیسه مجلس دانش آموزی دیداری را با آقای دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش داشته باشند.

قائم مقام سازمان دانش آموزی با تاکید بر اینکه دبیرخانه مجلس دانش آموزی باید در برنامه های آینده خود برگزاری نشست های مشترکی بین کمیسیون های تخصصی با مدیران حوزه های تخصصی بگنجاند گفت: اعضای هیئت رئیسه مجلس دانش آموزی حکم خود را از وزیر آموزش و پرورش گرفته اند و مشاور ایشان هستند و می توانند در حوزه دانش آموزی مشورتهای خوبی را ارائه کنند.

علیگو در مورد ترکیب مجلس دانش آموزی گفت: تعداد اعضای مجلس دانش آموزی 150 نفر است که متناسب با جمعیت دانش آموزی استان ها از دانش آموزان عضو شورا های دانش آموزی دوره متوسطه و بر اساس شیوه نامه مصوب،انتخاب می شوند.


وی ادامه داد: مجلس در هر دوره 2 نشست رسمی دارد و هدف از تشکیل نشست های مجلس دانش آموزی علاوه بر شکل دادن فعالیت رسمی مجلس به عنوان تبلور رشد فکری و علمی و بلوغ تربیتی، فرهنگی و اجتماعی دانش آموزان، فراهم آوردن زمینه استفاده جامعه بزرگ تعلیم و تربیت از این نبوغ و بلوغ نیز می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار