توسعه یافتگی معلم ها از الزامات حرفه ای بودن برای آنان است

مدير كل آموزش و پرورش فارس در جمع دبيران زمين شناسي استان با اشاره به اينكه تعيين ميزان توسعه يافتگي يك معلم معيارهاي قابل اندازه گيري دارد گفت: معلم توسعه يافته معلمي است كه خود را مسلح به ابزارهای علمی روز، زبان انگليسي ، دنياي فناوري و ديجيتال و رشته تخصصي كه حرفه اوست کرده باشد.

کد مطلب: ۵۹۸۸۱۸
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرنگار پانا فارس، حميد رضا آذري در جمع شركت كنندگان در همايش دبيران زمين شناسي استان با اشاره به نقش برگزاري همايش هاي علمي در توسعه فعاليت هاي آموزشي و پرورشي گفت: هدف من از شركت در چنين همايش هايي تاكيد بر جايگاه ارزشمند علوم پايه و بيان اهميت و نقش رشته هايي همچون علوم زمين شناسي است كه بايستي در آموزش و پرورش به آنها توجه بيشتري شود.

وي تاكيد كرد: بايستي برنامه ريزي هايمان به نحوي باشد تا دانش آموزان را به پژوهش و تحقيق در اين رشته ها سوق دهيم و اين كار در كنار آموزش و پرورش رسمي مي تواند از طريق انجمن هاي علمي و برگزاري همايش هاي اينچنيني به صورت غير رسمي و خودجوش صورت پذيرد.

آذري در ادامه بر نقش مؤثر انجمن هاي علمي و نهادهاي غير رسمي و مردم نهاد در فرهنگ سازي و ارائه آموزش هاي لازم به اقشار جامعه تاكيد نمود و گفت: وزارت آموزش و پرورش بايد انجمن هاي علمي را تقويت كند تا معلمان خود برگزار کننده همایش ها و انجام دهنده تحقیقات علمی باشند.

آذري افزود: آموزش هاي ضمن خدمت ما نيز بايد تبديل شود به آموزشهايي كه به صورت غير رسمي و NGO صورت مي پذيرد تا معلمان با انگيزه و علاقه بيشتري در آنها شركت كنند چرا كه اگر معلمان در اين آموزش ها به صورت غير رسمي و از روي ميل و رغبت براي توسعه شغلي خود شركت نمايند نتايج بهتري حاصل مي گردد.

وي با تاكيد بر لزوم بهره گيري از راههاي مختلف براي ايجاد انگيزه براي ارتقاء علمي و تخصصي در معلمان گفت: ما بايد ابتدا در معلمان احساس نياز و انگيزه براي كسب علم و ارتقاء دانش ايجاد كنيم تا اين عزيزان تشنه كسب معلومات بيشتر شده براي ارتقاء علمي و دانش افزايي خود گام بردارند.

وي ياد آور شد: بايد تلاش كنيم تا بتوانيم از دانشي كه در دنيا به وجود آمده نهايت بهره برداري را براي توسعه يافتگي و پيشرفت جامعه خودمان ببريم و در اين راه نيازمند داشتن معلماني توسعه يافته هستيم تا بتوانند به خوبي اين دانش ها و مفاهيم را به دانش آموزان منتقل نمايند .

در اين همايش رييس اداره تكنولوژي و گروه هاي آموزشي متوسطه آموزش و پرورش فارس نيز در تشريح اهداف برگزاري اين همايش گفت: با توجه به اينكه زمين لرزه كه هر از چند گاهي در مناطقي از كره زمين رخ مي دهد يكي از سهمگين ترين پديده هاي طبيعي است، توسعه فرهنگ ارتقاء دانش و مطالعات زلزله شناسي مي تواند همان پيشگيري قبل از درمان باشد.

زهره حيدري با اشاره به اينكه زمين لرزه پديده اي است كه در يك لحظه كوتاه خسارتهاي جاني و مالي شديدي را به بار مي آورد و ما خاطرات تلخي را از آن در ذهن داريم گفت: امروز با توجه به پيشرفتهاي علمي به ويژه در زمين شناسي و فناوري، متخصصان توانسته اند نيروهاي طبيعي و زمين ساختي كه باعث اين پديده مي شوند را شناسايي و يا شدت و مكان رخ دادن زمين لرزه را حدس بزنند.

وی تاکید کرد:آنچه در اين راستا در آموزش و پرورش حائز احميت است توانمند سازي دبيران زمين شناسي و جغرافيا در خصوص توسعه و تقويت دانش و مطالعات زلزله شناسي مي باشد كه امروز با برگزاري اين همايش توسط گروه زمين شناسي و با حضور دكتر ميرزايي مي توانيم شاهد گام هاي موثري براي ارتقاء كيفي دانش دبيران اين رشته باشيم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار